• MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.

Forumsregeln:Die Forumsregeln lesen

  1. Der Titel des Themas sollte Folgendes enthalten: den Hersteller der Maschine, das vollständige Modell und die kurze Beschreibung des Fehlers.
  2. Die Themennachricht sollte enthalten: einen PCB-Markierungscode (im Falle von Hardware-Reparaturen), erweiterte Beschreibung des Fehlers, Was wurde überprüft/ersetzt/gemessen + Schlussfolgerungen und, die Frage. Wenn Sie keinen PCB-Markierungscode finden können, du solltest lesen DIESES THEMA. Wenn Sie immer noch keine PCB-Markierungscode finden können, laden Sie bitte ein sauberen Fotos von beiden Seiten des Motherboards - ist es erforderlich, alle Filme und Module zu entfernen, die möglicherweise diese Markierungen abdecken könnte.
  3. Bevor Sie ein neues Thema veröffentlichen, sollten Sie alle Themen im Unterforum AUSBILDUNGEN lesen und machen Sie eine vorläufige Diagnose basierend auf dem Inhalt dieser Ausbildungen.
  4. Das Hochladen vollständiger Anweisungen/Schaltpläne oder BIOS-Dateien / Firmware (oder das Verlinken auf andere Websites mit solchen Dateien) ist STRENG VERBOTEN. Sie können nur den kleinen Teil der Anweisung/Schaltplans oder den Link zur BIOS-Datei in UNVERIFIZIERTE BIOS-DATEIEN platzieren, der die Diagnose und Reparatur für den Themenautor vereinfacht. Sie können nicht mehr als eine vollständige Seite mit Anweisungen/Schaltplänen pro einzelnem Thema platzieren. Die Datei darf keine sichtbaren Wasserzeichen, "vertraulichen" Markierungen, E-Mail-Adressen usw. enthalten.
  5. Pro Thema darf nur eine fehlerhafte Maschine beschrieben werden. Für jede nächste Maschine sollten Sie ein neues Thema öffnen.
  6. Das Anfordern von Schaltplänen, Boardview, MB-Fotos, BIOS-Dateien oder Servicehandbüchern ist STRENG VERBOTEN. Wenn Sie irgendwelche von denen fragen wollen, sollten Sie ein neues Thema in DOKUMENTATION UND BIOS/EFI ANFRAGE Sub-Forum öffnen.
Dieses Thema ist als ARCHIV markiert. Antworten Sie nur, wenn Ihre Nachricht eine Lösung enthält (Allgemeine Geschäftsbedingungen, 12.1)

#1 MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


von janoszw 11 September 2019, 15:16
Witam,
Płyta: M1007506-015
Mam 2 Surface z takim samym objawem.
Po włączeniu pokazuje się na 2 sekundy białe logo Windows po czym ekran gaśnie.
Wygląda jakby tablet dalej działał gdyż po chwili można na podpiętej klawiaturze wciskać caps-lock i dioda zapala się.
Nie da się wejść do biosu kombinacją vol-up i power ani zbootować z recovery pendrive.
Wgrywałem 2 różne biosy i zmieniło się tylko to, że logo windows wyświetlane jest kilka razy dłużej a potem tak samo ekran gaśnie.
Proszę o sugestie co dalej.

Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


von Google Adsense [BOT] 11 September 2019, 15:16

#2 Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


von gradek83 2 Oktober 2019, 01:50
W jakich okolicznościach doszło do tej usterki np podczas aktualizacji systemu a może po wprowadzeniu zmian w ustawieniach interfejsu UEFI?

Czy zgodnie z tą procedurą próbujesz wejść do ustawień oprogramowania układowego UEFI?

Aby załadować menu ustawień oprogramowania układowego UEFI:

1) Zamknij urządzenie Surface i zaczekaj około 10 sekund, aby upewnić się, że jest wyłączone.
2) Naciśnij i przytrzymaj przycisk zwiększania głośności na urządzeniu Surface i jednocześnie naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania.
3) Na ekranie pojawi się logo Microsoft lub Surface. Nadal trzymaj wciśnięty przycisk zwiększania głośności. Zwolnij przycisk, gdy zostanie wyświetlony ekran z interfejsem UEFI.


ŹRÓDŁO


Wspomniane biosy wgrywałeś w jaki sposób programatorem?
Kopię oryginalnego wsadu zachowałeś ?
Pamiętasz jaką kompilację systemu operacyjnego miałeś zainstalowaną ?
"Recovery Pendrive" a dokładniej USB recovery drive tworzyłeś zgodnie z zalecaną procedurą ?
INFO

Jeśli dysk odzyskiwania USB nie działa na urządzeniu Surface:
Jeśli nie możesz uruchomić systemu z dysku odzyskiwania USB lub nie widzisz opcji Odzyskaj z dysku, być może trzeba upewnić się, że rozruch z USB jest włączony lub skonfigurować kolejność rozruchu, aby napęd USB był pierwszą opcją. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Boot Surface z urządzenia USB.


#3 Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


von janoszw 2 Oktober 2019, 10:37
gradek83 hat geschrieben:W jakich okolicznościach doszło do tej usterki np podczas aktualizacji systemu a może po wprowadzeniu zmian w ustawieniach interfejsu UEFI?

Oba Surface trafiły do mnie już w takim stanie. Ponoć stało się to nagle samo. Podejrzewam Windows update, ale nie wykluczam, że ktoś coś pozmieniał w uefi.
gradek83 hat geschrieben:Czy zgodnie z tą procedurą próbujesz wejść do ustawień oprogramowania układowego UEFI?

Tak, próbowałem wszystkiego ale nie da się wejść do biosu.

gradek83 hat geschrieben:Wspomniane biosy wgrywałeś w jaki sposób programatorem?
Kopię oryginalnego wsadu zachowałeś ?
Pamiętasz jaką kompilację systemu operacyjnego miałeś zainstalowaną ?
"Recovery Pendrive" a dokładniej USB recovery drive tworzyłeś zgodnie z zalecaną procedurą ?
INFO

Biosy wgrywałem po wylutowaniu kości, programatorem EZP2010. Oczywiście mam oryginalny wsad.
Nie wiem jaka kompilacja Win10 jest zainstalowana.
Recovery pendrive mam stworzony już kiedyś i uratowałem nim już kilka surface'ów. Problemem tutaj jest to, że nie da się zbootować z zewnętrznego urządzenia bo jest pewnie włączony Safe Boot w biosie i kolejność pewnie domyślnie ustawiona na Windows Boot Manager jako pierwszy. No, a nie mogę zmienić ustawień bo nie da się wejść do biosa.

#4 Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


von gradek83 2 Oktober 2019, 16:42
janoszw hat geschrieben:Oczywiście mam oryginalny wsad.

Na tym oryginale wszystko rób nie wiem jak w przypadku tego konkretnego tabletu ale sporo informacji kluczowych jest zapisanych w tej pamięci między innymi klucz produktu microsoft.
janoszw hat geschrieben:Recovery pendrive mam stworzony już kiedyś i uratowałem nim już kilka surface'ów.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale podczas tworzenia takiego nośnika przy wyborze produktu " Surface PRO - 1796" Wymagane jest podanie numeru seryjnego co może ale nie musi być kluczowe w tym przypadku.
Bild
Bild
Po wpisaniu S/N pobieramy spakowany plik w tym przypadku np: SurfacePro5_BMR_152_9.19.0.0.zip i dalej postępujemy zgodnie z tą instrukcją.


Z tego co piszą jeśli w konfiguracji rozruchu usunie się "Windows Boot Manager" Menedżer rozruchu systemu Windows to:

Jeśli Menedżer rozruchu systemu Windows został przypadkowo usunięty z głównego rekordu rozruchowego, po prostu ponownie uruchom urządzenie Surface, a Menedżer rozruchu systemu Windows zostanie automatycznie ponownie zainstalowany. Jeśli usuniesz Menedżera rozruchu systemu Windows, a urządzenie Surface należy do przedsiębiorstwa, skontaktuj się z administratorem IT, aby uzyskać pomoc.


Tak więc jeśli nawet przyjmiemy że ktoś usunął Menedżer rozruchu systemu Windows a on się po zrestartowaniu ponownie zainstalował to nie można wykluczyć że w sekcji "Zaawansowane zabezpieczenia urządzenia"
Wybranie opcji Po stronie USB wyłącza opcję rozruchu z urządzenia USB. Port USB port pozostanie włączony w systemie Windows.
Czyli boot nie ruszy.
BildBild

Dodatkowo z tego co czytam:
Obecne i przyszłe generacje urządzeń Surface, w tym Surface Pro 4, Surface Book i Surface Studio, używają unikalnego oprogramowania układowego UEFI opracowanego przez Microsoft specjalnie dla tych urządzeń. To oprogramowanie umożliwia znacznie lepszą kontrolę działania urządzenia nad wersjami oprogramowania we wcześniejszych urządzeniach Surface, w tym obsługę dotyku, myszy i klawiatury. Korzystając z ustawień UEFI urządzenia Surface, możesz łatwo włączyć lub wyłączyć wewnętrzne urządzenia lub komponenty, skonfigurować zabezpieczenia w celu ochrony ustawień UEFI przed zmianą oraz dostosować ustawienia uruchamiania urządzenia Surface.

Czyli w niektórych przypadkach sterowniki np do panelu dotykowego mogą być powiązane z UEFI przez co po aktualizacji systemu może być problem gdzie np konieczna jest aktualizacja oprogramowania układowego UEFI.

Tak czy inaczej tą kwestię można pominąć i skupić się na dojściu do tego aby jednak odpalić boot. Skoro zablokowany jest USB można połączyć się za pomocą opcji Sieć PXE.
Nigdy tak się nie bawiłem dla tego to kolega musiał by to sam ogarnąć i sprawdzić czy się uda.
INFO

Z informacji z jakimi spotykałem się w sieci i jakie udało mi się po części zweryfikować są opcje typu zwieranie pinów pamięci SPI podczas uruchamiania i możliwość wejścia do ustawień UEFI/BIOS. W kilku przypadkach powiem że ta opcja faktycznie pomogła lecz nie we wszystkich przypadkach się sprawdzała. Pamiętam że w jednym z modeli innej marki ale na intelu ta opcja nie dawała żadnego skutku. Pomogła fizyczna ingerencja a mianowicie odcięcie na krótki czas przy starcie zasilania do pamięci NAND gdzie o ile się nie mylę przechowywana była informacja czy tam ustawienia CMOS. Nie będę opisywał jak to robiłem bo i raczej w twoim przypadku to zbyt ryzykowne zwłaszcza że sprzęt tani nie jest.

#5 Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


von janoszw 2 Oktober 2019, 17:18
Dzięki kolego za dobre chęci ale nic nowego się niestety nie dowiedziałem.
Wszystkich "oczywistych" rozwiązań już próbowałem.
Przydała by się pomoc kogoś kto miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.

#6 Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


von gradek83 2 Oktober 2019, 19:14
janoszw hat geschrieben:Dzięki kolego za dobre chęci ale nic nowego się niestety nie dowiedziałem.

Nie ma sprawy a tak z ciekawości czytam że w starszych modelach była bateria od CMOS a ponoć w tych nowszych za podtrzymanie odpowiada jeden z kondensatorów oczywiście uprzednio odpinając główną baterię.
Tej informacji jednak nie jestem wstanie zweryfikować.
INFO Ale obstawiam że to też przerabiałeś. Tak czy inaczej jeśli ktoś już miał i rozwiązał tego typu problem to w swoim czasie coś konkretnego przedstawi o ile w między czasie właściciel nie rozmyśli się i nie odda sprzętu do odpowiedniego serwisu.

Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


von Google Adsense [BOT] 2 Oktober 2019, 19:14
Dieses Thema ist als ARCHIV markiert. Antworten Sie nur, wenn Ihre Nachricht eine Lösung enthält (Allgemeine Geschäftsbedingungen, 12.1)

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast

_______________________________
Alle Rechte vorbehalten. Das unerlaubte Kopieren des Inhalts dieser Website oder eines Teils davon ist strengstens untersagt.
Alle auf dieser Website veröffentlichten Marken, Markennamen, Produkte oder Dienstleistungen gehören ihren gesetzlichen Eigentümern, sind urheberrechtlich geschützt und werden nur zu Informationszwecken verwendet.