English Polski Русский
FORUMDESC_SOFTWARE_OPERATING_SYSTEMS
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

#1 Lenovo B50-30 Problem z instalacją systemu Windows 7

przez Hawx 22 lutego 2019, 18:01
Witam
Mam problem z zainstalowaniem systemu na laptopie Lenovo B50-30. Podczas ładowania instalatora po zbotowaniu nośnika wyskakuje bluescreen: The BIOS in this system is not fully ACPI compliant. Please cantact your system vendor for an updated BIOS.
Technical information:
STOP: 0x000000A5 (0x00000011, 0x00000008, 0xFFD15010, 0x00040000).
Updatowałem biosa do najnowszej wersji ze strony producenta. Zamieniałem hdd, nośniki instalacyjne i próbowałem różnych ustawień w biosie. Problem wciąż sie pojawia.

Re: Lenovo B50-30 Problem z instalacją systemu Windows 7

przez Google Adsense [BOT] 22 lutego 2019, 18:01

#2 Re: Problem z instalacją systemu

przez Vogelek23 23 lutego 2019, 04:25
A jaki system operacyjny chcesz zainstalować? Przypuszczam, że Windows 7 (co by pasowało do informacji technicznych o błędzie), ale wolę się upewnić.

#3 Re: Problem z instalacją systemu

przez Hawx 23 lutego 2019, 12:34
Tak interesuje mnie Windows 7. Zainstalowany jest Windows 8 w języku szwedzkim, a język ten mi nie odpowiada. Przy próbie zmiany jezyka tez poległem bo zmieniał się tylko klawiaturowy a nie systemu.

#4 Re: Problem z instalacją systemu

przez SebastianR 26 lutego 2019, 23:25
Spróbuj czystej instalacji Windows 8 w języku polskim, potem możesz go podnieść do wersji 8.1 lub wypróbować upgrade do Windowsa 10.

#5 Re: Problem z instalacją systemu

przez Vogelek23 27 lutego 2019, 00:16
Hawx napisał(a):Tak interesuje mnie Windows 7
SebastianR napisał(a):Spróbuj czystej instalacji Windows 8
Sądziłem, że język polski da się zrozumieć w 100%...

@Hawx - wciśnik i przytrzymaj klawisze Fn+F2 podczas uruchamiania komputera - to powinno wywołać ekran opcji bootowania. Następnie wybierz Ustawienia BIOS (BIOS Setup Options), strzałkami przejdź do zakładki Wyjście (Exit) i tam znajdziesz ustawienie OS optimized Defaults, które należy zmienić na "Win 7" (lub Other OS). W zakładce Konfiguracja (Configuration) znajdź ustawienie USB Mode i jeśli domyślnie jest ustawione na USB 3.0, zmień je na USB 2.0. Na koniec zapisz zmiany, przechodząc do zakładki Wyjście (Exit) i wybierając opcję Zapisz i wyjdź (Exit Saving Changes). Po zrestartowaniu komputera i ponownym uruchomieniu instalatora, blue screen nie powinien się już pojawić. Jeśli jednak jest inaczej, zamieść zdjęcia wszystkich ustawień BIOS, jakie masz u siebie.

#6 Re: Lenovo B50-30 Problem z instalacją systemu Windows 7

przez SebastianR 27 lutego 2019, 22:12
@Vogelek23 - Chyba nie zrozumiałem aluzji (?) - miałem na myśli użycie instalatora Windows 8 z domyślnym językiem PL (jeżeli moja uwaga w tej materii jest nie zasadna - przepraszam)

@Hawx - Zastosuj się do wskazówek @Vogelek23 - wydaje mi się ponad to iż ważne jest to żeby próbę zainstalowania systemu wykonywać z pendrive podłączonym do portu USB 2.0 (nie wiem, czy ustawienie o którym pisze Vogelek jest globalne i dotyczy wszystkich portów na płycie). Wg. Specyfikacji w internecie laptop ma 1x USB 3.0 oraz 2x USB 2.0. W teorii port USB 3.0 ma niebieską "gumkę" we wnętrzu lub też jest oznaczony skrótem SS - Super Speed - to właśnie tego portu nie używaj przy próbie instalacji :)

#7 Re: Lenovo B50-30 Problem z instalacją systemu Windows 7

przez Vogelek23 28 lutego 2019, 00:25
SebastianR napisał(a):miałem na myśli użycie instalatora Windows 8 z domyślnym językiem PL
Mnie zaś chodziło o to, że autora interesuje Windows 7 a Ty dałeś propozycję instalacji Windows 8. Niemniej jednak, te komputery mają pewne ograniczenia, toteż finalnie może się okazać, że instalacja Windows 7 będzie niemożliwa, bądź też będzie wymagała niewspółmiernych nakładów czasu i środków - ale poczekajmy może na odpowiedź autora, zanim zaczniemy głębsze dywagacje.

Re: Lenovo B50-30 Problem z instalacją systemu Windows 7

przez Google Adsense [BOT] 28 lutego 2019, 00:25
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.