English Polski Русский Slovenščina Deutsch (Du)
  • Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje, związane z tematyką pracy.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek ofert pracy (do tego służą stosowne działy).
3. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych, a także reklamy (w tym kryptoreklamy).
4. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy.
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

#21 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez gathor 9 maja 2011, 13:52
Ja również miałem doczynienia z headhunterami w UK.
Płakać mi sięchciało jak zobaczyłem kogo mi przysyłają... To była prawdziwa droga przez mękę.
Prosiłem o elektronika to najpierw mi przysłali gościa od instalowania serwerów, a innym razem studenta informatyki z umiejętnością rozłożenia i Złożenia laptopa...

W polsce kiedyś prowadziłem szkołę języków obcych i pracowników pozyskiwałem przez urząd pracy.
Nie wiem jak teraz się to odbywa, ale kiedy zatrudniłem 5tego pracownika z lokalnego UP otrzymałem dość spore dotacje.
Warto przemyśleć właśnie tą drogę zatrudniania.

Co do stawek niestety nie pomogę, gdyż system płac w UK i PL to dwa różne światy.

Re: Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez Google Adsense [BOT] 9 maja 2011, 13:52

#22 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez grisza69 9 maja 2011, 14:14
No i fajnie że jest takie miejsce gdzie można wymienić informacje. Osobiście z UP nie udało się pozyskać nikogo sensownego, jeżeli już się decydował na "podjecie" zatrudnienia - albo od razu albo po tygodniu błagał tylko o pieczątkę żeby możan było jak najdłużej siedzieć na ogólnym garnuszku.

Czyli to tak naprawdę jest tak, jeżeli ktoś ma podstawy to sam ucząc się na własnych błędach szybko wypływa na głęboka wodę (czyt. prowadzi sam serwis), jeżeli szuka praktyki to jego umiejętności i kreatywność są na tyle mała że zawsze pozostanie pracownikiem najemnym - ciężkie czasy i dla jednych i dla drugich.

Nie wyobrażam sobie tylko jednego - czytałem ( zródła nie pamietam jakis portal ),że Czeski serwis "acer" dziennie naprawia około 5 tys notebooków - dla mnie niewiarygodne - czekam na sprostowanie :D no chyba że to był chochlik drukarski.

#23 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez demeo 9 maja 2011, 14:39
grisza69 napisał(a):
Nie wyobrażam sobie tylko jednego - czytałem ( zródła nie pamietam jakis portal ),że Czeski serwis "acer" dziennie naprawia około 5 tys notebooków - dla mnie niewiarygodne - czekam na sprostowanie no chyba że to był chochlik drukarski.


Oj jak najbardziej to jest możliwe , pracowałem swego czasu w UK w centrum serwisowym telefonów komórkowych (główny klient Vodafone, telefony z całej Europy), tygodniowy obrót był sporo wyższy niż 5tys. Wyglądało to tak że każdy telefon był rozbierany na części, które to były wkładane w specjalne podstawki testowe i komputer pokazywał która część do wymiany. Do wszystkiego były instrukcje, które prowadziły "ala" serwisanta krok po kroku, aby dostać się nam na prostego serwisanta trzeba było mieć tylko zdolności manualne. Dalej co poniektóre płyty telefonów komórkowych, w których wykryto konkretne uszkodzenia trafiały do właściwych serwisantów. Na hali siedziało ok stu "ala" serwisantów i kilku - kilkunastu właściwych, każdy zajmował się czym innym, jeden problemy z zasięgiem i pracą modułu GSM kolejny problemy programowe itp itd. Pracowałem tam jako kontroler magazynu/stock controller, w zasadzie moja praca była nudna, ale ile ciekawych rzeczy człowiek się nauczył, dowiedział i doświadczył .


Poszukiwania serwisanta warto zacząć u źródła czyli na uczelniach technicznych/elektronicznych, najlepiej znać tam kilku prowadzących/profesorów oni zawsze się orientują czy na roku jest ktoś bystry technicznie. Jest tam sporo ludzi z talentami, którzy po studiach są łakną dobrej pracy w zawodzie i niekoniecznie muszą mieć aspiracje do własnego serwisu. Tak przynajmniej ja bym zaczął .

--
pozdrawiam,
demeo

#24 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez Lakier88 9 maja 2011, 15:00
Jako, że jestem studentem automatyki i robotyki, to mniej więcej znam wymagania finansowe młodych ludzi. Mój kolega, inżynier, bez większej wiedzy o elektronice(wiadomo, podstawy ze studiów posiada), dostał prace w serwisie drukarek. Wiadomo, nadaje się on do przyuczenia, bo mała ilość osób prosto po szkole/uczelni będzie posiadać wiedzę praktyczną na tyle dobrą aby samemu zacząć naprawiać sprzęt. Dostaje on w okresie próbnym około 2 tys + premie za wyjazdy. Po trzy miesięcznym okresie próbnym dostanie 2,5 tys. Oczywiście jak będzie mu dobrze szło, to dostanie więcej, pewnie z 3 tys. No i jest z tego zadowolony. Oczywiście wiadomo, że raczej nie traktuje tej pracy, jako stałej pracy, ale jako kilkuletnią.

Tak więc myślę, że znajdziecie kogoś inteligentnego do pracy za kwotę 2.5 tys netto.

Ja sam również gdybym jeszcze nie kończył magisterki, bez problemu przyjąłbym ofertę pracy w okolicy 2.5 tys netto, chociaż jakieś tam podstawy w przypadku serwisu laptopów posiadam. Bo jednak praca u kogoś jest o wiele mniejszym obciążeniem psychicznym, niż prowadzenie własnego serwisu. Będąc nie trzeba się o nic martwić, tylko pracować od tej 8 do 16 i domu, a tak to wiadomo jak to jest. Szczególnie, że problem z układami nvidia się niedługo skończy, bo po prostu laptopów z lat 2005-2008 nie będzie się opłacało naprawiać, więc dużo serwisów upadnie, bo na pewno miały na tym problemie duże zyski.

#25 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez adam1114 9 maja 2011, 16:19
Lakier88 napisał(a):Dostaje on w okresie próbnym około 2 tys + premie za wyjazdy. Po trzy miesięcznym okresie próbnym dostanie 2,5 tys. Oczywiście jak będzie mu dobrze szło, to dostanie więcej, pewnie z 3 tys. No i jest z tego zadowolony. Oczywiście wiadomo, że raczej nie traktuje tej pracy, jako stałej pracy, ale jako kilkuletnią.

Tak więc myślę, że znajdziecie kogoś inteligentnego do pracy za kwotę 2.5 tys netto.

Ja sam również gdybym jeszcze nie kończył magisterki, bez problemu przyjąłbym ofertę pracy w okolicy 2.5 tys netto, chociaż jakieś tam podstawy w przypadku serwisu laptopów posiadam. Bo jednak praca u kogoś jest o wiele mniejszym obciążeniem psychicznym, niż prowadzenie własnego serwisu. Będąc nie trzeba się o nic martwić, tylko pracować od tej 8 do 16 i domu, a tak to wiadomo jak to jest. Szczególnie, że problem z układami nvidia się niedługo skończy, bo po prostu laptopów z lat 2005-2008 nie będzie się opłacało naprawiać, więc dużo serwisów upadnie, bo na pewno miały na tym problemie duże zyski.


Kolega dostał bardzo ładną pensje, po studiach i to technicznych większość osób ma niższą.

Problem nVidii pewnie zniknie, choć coraz częściej widzę niesprawne grafiki ATI, i generalnie problemów jest zawsze sporo także..., a serwisy upadną te które upatrzyły sobie szybki i łatwy zarobek w robieniu reflow i nazywaniu tego reballingiem nVidii, nie posiadające poza tym żadnych większych umiejętności.

#26 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez Lakier88 9 maja 2011, 16:49
adam1114 napisał(a):Kolega dostał bardzo ładną pensje, po studiach i to technicznych większość osób ma niższą..



Co? Przecież po studiach technicznych ma się bardzo dobra pensje, więc nie wiem czemu piszesz "i to technicznych". Nie wiem gdzie Twoi znajomi pracują po normalnych studiach za mniej niż 2k zł? :D

#27 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez mikesh 9 maja 2011, 17:03
Lakier88 napisał(a):
adam1114 napisał(a):Kolega dostał bardzo ładną pensje, po studiach i to technicznych większość osób ma niższą..



Co? Przecież po studiach technicznych ma się bardzo dobra pensje, więc nie wiem czemu piszesz "i to technicznych". Nie wiem gdzie Twoi znajomi pracują po normalnych studiach za mniej niż 2k zł?



Ma się, albo i się nie ma. Same studia niczego nie gwarantują. Są ważne, ale sam 'papier' nie wystarczy. Znam wiele osób, które ukończyły uczelnię techniczną i mają problem ze znalezieniem pracy nie mówiąc o bardzo dobrej pensji. Wiele również zależy od regionu w którym mieszkamy i poszukujemy zatrudnienia, bądź pracownika.

#28 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez Lakier88 9 maja 2011, 17:53
mikesh napisał(a):
Lakier88 napisał(a):
adam1114 napisał(a):Kolega dostał bardzo ładną pensje, po studiach i to technicznych większość osób ma niższą..



Co? Przecież po studiach technicznych ma się bardzo dobra pensje, więc nie wiem czemu piszesz "i to technicznych". Nie wiem gdzie Twoi znajomi pracują po normalnych studiach za mniej niż 2k zł?



Ma się, albo i się nie ma. Same studia niczego nie gwarantują. Są ważne, ale sam 'papier' nie wystarczy. Znam wiele osób, które ukończyły uczelnię techniczną i mają problem ze znalezieniem pracy nie mówiąc o bardzo dobrej pensji. Wiele również zależy od regionu w którym mieszkamy i poszukujemy zatrudnienia, bądź pracownika.


Wiadomo, zawsze prosto po studiach znaleźć prace, ponieważ polskie szkolnictwo za małą wagą kładzie na praktykę, ale uwierz mi, że łatwiej znaleźć pracę mając magistra inżyniera technicznego kierunku, niż magistra socjologi/politologi/bzdetologii.

#29 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez adam1114 9 maja 2011, 18:40
Trochę źle napisałem, nie miało być" i to po technicznych", bo w zasadzie też kończyłem Politechnikę.
Generalnie chodziło mi o to, że jeśli to jego praca zaraz po studiach to ma dobrą pensję, a a większości przypadków pracodawcy nie patrzą na papier tylko pytają co się potrafi i każą to po prostu zrobić aby zobaczyć naocznie.
Tak więc uważam że jeśli kolega był po studiach do przyuczenia to dostał bardzo ładną pensję na początek.

#30 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez demeo 9 maja 2011, 18:57
Lakier88 napisał(a):Bo jednak praca u kogoś jest o wiele mniejszym obciążeniem psychicznym, niż prowadzenie własnego serwisu. Będąc nie trzeba się o nic martwić, tylko pracować od tej 8 do 16 i domu, a tak to wiadomo jak to jest. Szczególnie, że problem z układami nvidia się niedługo skończy, bo po prostu laptopów z lat 2005-2008 nie będzie się opłacało naprawiać, więc dużo serwisów upadnie, bo na pewno miały na tym problemie duże zyski.


To fakt wielu moich znajomych po studiach bało się lub dalej się boi własnej działalności za bardzo cenią wygodę pracy w godzinach 8-16 i zero obciążeń po godzinach. A znam kilku utalentowanych ludzi, którzy do pracy podchodzą z pasją, robią niesamowite rzeczy a o zakładaniu firmy nawet nie myślą. Więc nie należy się aż tak mocno obawiać, że Twój pracownik zaraz otworzy własny serwis.

Patrząc na ludzkie tendencje, problemy z laptopami dalej będą, laptop staje się coraz częściej zwykłą zabawką a nie drogim dobrem,
ludzie o nie przestają dbać, co powoduje sporo problemów. Ludzie się robią coraz bardziej leniwi i nawet reinstalacje systemów sprawiają trudności.

--
pozdrawiam,
demeo

#31 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez daner0 10 maja 2011, 10:08
Zastanawiam się, ile w waszych serwisach macie zleceń miesięcznie, że co raz więcej osób obawia się o przyszłość. Dobre serwisy gsm nie upadły, xboxy po mimo że warte ledwo 400zł dalej wpadają na serwis hurtowo. Tanieją ceny laptopów, za to co roku jest więcej ich posiadaczy. Jeśli problemem przestaną być układy BGA to ludzie i tak będą masowo przychodzi z laptopami po zalaniach, po upadkach itp. Czasami wystarczy tylko wymienić część. Problem widzę tu w przedłużonych gwarancjach albo ubezpieczeniach. Może kolorowe czasy się kończą dla serwisów laptopów ale na pewno dalej będzie to opłacalny biznes bardziej niż nie jeden sklepik itp. Inna sprawa, że zawsze można kombinować i rzucać się na usługi aktualnie na topie jak np przeróbki konsol których można spokojnie wykonywać po 5 dzienni zarabiając czysty pieniądz bez zmartwień o gwarancje itp. Możliwości jest dużo. Jedno się kończy a drugie zaczyna. Wiadomo, że stojąc w miejscu cudów nie będzie.

Co do kwestii zatrudnienia pracownika. Rzeczywiście ogromny problem. Trzeba mieć farta by trafić na kogoś znającego się na rzeczy. Osobiście mam z tym problem bo sam nie jestem w stanie przeprowadzić nawet 50% napraw laptopów więc potrzebuje specjalisty.

#32 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez Vogelek23 10 maja 2011, 10:18
demeo napisał(a):A znam kilku utalentowanych ludzi, którzy do pracy podchodzą z pasją, robią niesamowite rzeczy a o zakładaniu firmy nawet nie myślą. Więc nie należy się aż tak mocno obawiać, że Twój pracownik zaraz otworzy własny serwis.

Niestety, wielu pracodawców nie doceni Twojej pasji i tego, że w swoją pracę wkładasz całe serce.
Dla wielu firm jesteś po prostu maszynką do zarabiania dużych pieniędzy.

Przyjąłem się kiedyś do jednego z autoryzowanych serwisów Acera (zainteresowani wiedzą, o który serwis chodzi).
Po niespełna miesiącu t.zw. "przyuczenia" (czytaj: naprawiania za technika i wyrabiania mu wysokiej premii) mogłem już naprawiać na własny "rachunek". Jako młodszy technik serwisu zarabiałem nawet powyżej 3.000zł netto. Gdy "awansowałem" na technika serwisu, szefowie zorientowali się, że za dużo zarabiamy i wprowadzili mocno zawiłe zasady premiowania. Moja pensja przestała więc przekraczać kwotę 2.600zł netto. Kolejnym etapem mojej "kariery" był awans na technika trenera (uczenie technik naprawy i diagnostyki oraz szkolenie nowych pracowników - piekarzy, ślusarzy oraz ogrodników). Zarobki - stała pensja 2.400zł netto.
Z czasem miało się polepszyć - technicy z dużą wiedzą i doświadczeniem mieli być odpowiednio opłacani. Przyjąłem więc "intratną ofertę" przejścia na stanowisko "zwykłego" technika, jednak znów wprowadzono zmiany w systemie premiowania i okazało się, że wypracowanie pensji 2.500zł netto graniczy z cudem (niektórzy technicy "schodzili" nawet poniżej 2.000zł).

Jednak serwis ten - jako zakład pracy - nie był zły. W ofercie było (nie wiem, czy nadal jest) szereg świadczeń dla pracowników, typu "wczasy pod gruszą", paczki z okazji świąt czy nawet pożyczki z ZFŚS (Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych). Tutaj rzeczywiście nigdy nie zawiedli.

#33 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez opelr 13 maja 2011, 00:16
Problem jest w rosnących kosztach życia, a taniejącym sprzętem, za tym idzie taniejące usługi za naprawy, czyli więcej sztuk trzeba wyrobić aby zarobić.
Jeśli jest sporo sztuk do naprawy to jeszcze ok, ale ileż trzeba pracować, minimum to 15h, bo za 8h to góra 2k u pracodawcy i więcej nie wyciągnie w kraju.

#34 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez gathor 13 maja 2011, 01:14
U mnie nie czas pracy wpływa na złe zarobki. Problemem staje się okres wakacyjny, a jako że mieszkam w mieście studenckim, wiadomo... Studenci kończą sesje i nie potrzebują laptopów... natomiast przed egzaminami zaczyna się szczyt, wtedy zapotrzebowanie na naprawy rośnie i mimo, że człowiek nie chce, niestety musi pracować po naście godzin, żeby wyrobić się z czasem. Zdarzają się sytuacje, że przychodzi w jeden dzień kilku studentów i płacą ekstra za naprawę w jeden dzień, ale w tym momencie nie da rady wykonać wszystkich napraw, więc szukają następnego serwisu.
Mój problem polega na tym, że właśnie jeden z moich techników poszedł na swoje i muszę sam obskoczyć dwa swoje serwisy, więc często zdarza mi się, że w jednym serwisie pracuję do 18tej, a później idę do drugiego i zostaję tak długo, aż skończę wszystkie naprawy, lub po prostu zabieram laptopy do domu i tam siedzę do późnych godzin nocnych.
Laptopy co prawda tanieją, ale nie wszystkie, a tylko te, które zostały ze starych serii. Weźmy na przykład pod uwagę laptopy HP ze starych serii DVxxxx, a nowego HP z prockiem i7... Cena nowego to koszt powyżej 450funtów a starego DV6000 idzie kupić nowego za mniej niż 200funtów. Klienci raczej kupują te nowe modele, bo zwykle najpierw się doradzają co kupić i po samej informacji, że Microsoft kończy wspierać WinXP a w przyszłym roku ma już wyjść Win8 stawiają raczej na nowe modele, bo jak wiadomo nowsze systemy i oprogramowania potrzebują więcej mocy obliczeniowej. I tak dzięki temu, rynek wciąż się kręci do przodu. Ponadto duża liczba klientów naprawia swoje maszyny ze względu na zawarte w nich dane i w takich przypadkach wolą zapłacić słono za naprawę, ale mieć dane bezpieczne i bez obaw, że ktoś sobie przeglądał np. ich zdjęcia z nocy poślubnej ;)

#35 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez demeo 13 maja 2011, 01:25
opelr napisał(a):Problem jest w rosnących kosztach życia, a taniejącym sprzętem, za tym idzie taniejące usługi za naprawy, czyli więcej sztuk trzeba wyrobić aby zarobić.
Jeśli jest sporo sztuk do naprawy to jeszcze ok, ale ileż trzeba pracować, minimum to 15h, bo za 8h to góra 2k u pracodawcy i więcej nie wyciągnie w kraju.


Trwaj w tym postanowieniu, a innym będzie łatwiej :-). Osobiście uważam, że nie masz racji. Odwiedź kraje, które teoretycznie są bardziej "ekonomicznie rozwinięte" i się przekonasz, że tam rynek takich usług wręcz kwitnie dużo bardziej niż w Polsce. Natomiast problemem jest brak wykwalifikowanych osób/pracowników. Ludzie nie dbają o sprzęt elektroniczny, traktują go jako zabawki, kupują Iphony, które mają więcej "gigów" nie mając pojęcia co to oznacza. Kupują laptopy bo są w kolorze "sexy pink". Każdy żeby żyć musi mieć bb/iphona/tel z touch-em laptopa i konto na facebook-u. Koszty, życia rosną niestety wszędzie, a sprzęt nie tanieje, tylko się pojawiają nowsze "lepsze" modele itp. Ludzie się gubią w natłoku coraz to nowocześniejszej techniki, nie orientują się, nie rozumieją i nie chcą niestety się "uczyć", chcą mieć działającego laptopa. W Polsce de facto jest jeszcze stosunkowo mało laptopów, średni czas korzystania z komórki/komputera jest sporo dłuższy niż w innych krajach. Lecz niestety to się zmienia, na "korzyść" dla nas, na niekorzyść dla społeczeństwa.

Przepraszam, ale nie do końca rozumiem taki "polski malkontentyzm", większość z nas ma za pewne bardzo dobre wykształcenie, olbrzymią wiedzę i spore możliwości, a potrafimy tylko narzekać i obarczać za swoje problemy innych/rząd/prawo/system. Z chęcią rozwinąłbym temat w dłuższą polemikę, lecz to nie miejsce by zanudzać kolegów :-).


--
pozdrawiam,
demeo

#36 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez adam1114 13 maja 2011, 01:48
Sprzęt tanieje, ale kupując dziś nowego laptopa HP za 1500 zł, bo za tyle kupienie nowego HPka w markecie to nie problem, w przypadku awarii nikt go do kosza nie wywali. Nawet jeśli będzie warty 50-60 % swojej pierwotnej ceny to właściciel staje przed wyborem, tanio sprzedać uszkodzony, lub np. zainwestować 200-300-400 zł w naprawę, bo jednak nawet 400 zł to nie 1500 zł które trzeba dać za nowego.
Trzeba także pamiętać, że olbrzymia większość ludzi, nie ma potrzeby zmieniania sprzętu na nowszy bardzo często, sam korzystam z dv9000, który jest już dość leciwy i po ponad 4 latach jego używania, nie odczuwam potrzeby przesiadania się na nowszy sprzęt.

#37 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez opelr 13 maja 2011, 02:49
Strasznie mnie tu koledzy z UK obrzucili "błotem", żyjemy gdzie indziej, i inne są realia, póki co jestem pracownikiem i widzę, że w ciągu 6 miesięcy o połowę wzrosła liczba rezygnujących z napraw ze względu na koszty, pomijam tych przywiązanych do sprzętu lub firmy, gdzie taniej jest naprawić niż przenosić firmę na nowy system, także polecam powściągliwość od tekstów typu malkontent.
adam - ja korzystam do dziś z diory-unitra, altusy, i jestem mega zadowolony, nie zamienię bo sam sobie dobrze naprawię w razie czego.
adam - nowy dziś za 1500 równa się po gwarancji za dwa lata 600...resztę możesz dopowiedzieć sobie sam, i żebyś wiedział że pójdą po nowego, bo nowy za następne dwa lata będzie kosztował 1200 full wypas, to samo się stało z telewizorami, malkontenci mówili, że padnie serwis crt, i co? padł serwis crt, to drobny przykład, ale trzeba się z tym liczyć.

#38 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez adam1114 13 maja 2011, 06:45
@opelr, rozumie, jednak mówisz do kolegów z UK, a według mnie, idąc twoim tokiem myślenia, to w UK w ogóle nie powinno istnieć coś takiego jak naprawa laptopów, ponieważ ceny nowego sprzętu są mniej więcej na tym samym poziomie w PL i w UK, tylko zarobki na innym oraz o wiele droższa roboczogodzina - podsumowując: nikt nie powinien w UK naprawiać laptopa bo na nowego musi robić 5-7 razy krócej od polaka, a jak by mu przyszło naprawić to kosztuje znów drożej niż polaka...

CRT to jednak dalej TV, i dalej się TV naprawia, tylko nie CRT a nowsze, i można powiedzieć, że po co, w sklepach są za grosze, ano są, tylko nie każdy taki chce, bo te tanie to resztki serii, które są tak okrojone, że niewielu je chce - obraz słabej jakości, maksymalnie 2x HDMI i nic poza tym, miałem z takimi styczność i jak bym miał takiego mieć to 10 razy bardziej wole CRT, nawet były opóźnienia w reakcji tv po naciśnięciu guzika na pilocie.

Także sprawy serwisu naprawdę ciężko jednoznacznie rozstrzygnąć i uogólnić.
W mojej opinii może się kończyć eldorado dla wszystkich i trzeba będzie się przygotować na wykonywanie szybszych, tańszych i kompleksowych napraw, ale można to nazwać "postępem", który dotyka każdą dziedzinę, ma być szybciej, taniej i lepiej, bo sami tego oczekujemy my - konsumenci.

#39 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez arvika 13 maja 2011, 08:29
Pamiętajcie koledzy o tym, że obecnie produkowany laptop jest dużo gorszy jakościowo niż ten sprzed kilku lat. Podobnie jak z autami, wszystkie nowsze to plastik i naprawdę kiepska jakośc obliczona na czas gwarancji.

#40 Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez Lakier88 13 maja 2011, 10:01
Poza tym, dużo ludzi przyjdzie na instalacje chociażby Windowsa. Jeżeli ktoś ma dobry punkt serwisowy, jako taką reklamę, to na pewno ma sporo pieniędzy z błahych napraw. Prawda?

Re: Ważne Pytanie Do Właścicieli Serwisów


przez Google Adsense [BOT] 13 maja 2011, 10:01
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.