• ThinkBook 15-IIL nie działa klawiatura - prawdopodobnie problem systemowy

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

  1. Tytuł wątku powinien zawierać markę i pełny model sprzętu oraz skrótowy opis usterki.
  2. Treść wątku powinna zawierać dokładny opis usterki, co zostało sprawdzone/wymienione/zmierzone, wyniki tych działań, oznaczenie kodowe PCB (w przypadku napraw hardware) oraz sformułowane pytanie. W przypadku problemów z odczytaniem oznaczenia kodowego PCB, należy przeczytać TEN WĄTEK. Jeśli nadal nie można znaleźć oznaczenia, należy zamieścić wyraźne zdjęcia obu stron płyty - należy przy tym usunąć wszelkie folie i moduły, mogące ewentualnie zasłaniać oznaczenia płyty.
  3. Przed napisaniem nowego tematu, każdy użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z wątkami w dziale SZKOLENIA i na ich podstawie dokonać próby wstępnej diagnostyki uszkodzenia.
  4. Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych dokumentacji, a także jakichkolwiek wsadów BIOS / firmware (do tego służy dział PLIKI BIOS DO WERYFIKACJI). Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu dokumentacji, który ułatwi autorowi diagnostykę/naprawę sprzętu z wątku. W jednym poście można zamieścić nie więcej, niż jedną stronę instrukcji/schematu. Plik nie może posiadać widocznych znaków wodnych, napisów "confidential", adresów email etc.
  5. Nie jest dozwolone zamieszczanie linków do plików, znajdujących się na innych stronach internetowych.
  6. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
  7. Nie jest dozwolone pisanie tematu lub postu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O DOKUMENTACJE/BIOS.

#1 ThinkBook 15-IIL nie działa klawiatura - prawdopodobnie problem systemowy


przez Slavol 17 października 2023, 14:18
Chciałbym prosić o pomoc w zakresie systemowym prawdopodobnie ... jestem elektronikiem i słabo sobie radzę z naprawą systemów w takim zakresie :(
Laptop j.w. z płytą DALVACMB8D0, procesor I5-1035G1
Po lekkim zalaniu nie działała częściowo klawiatura. Wszystko wyczyszczone, klawiatura wymieniona na nową.
Pod Linuksem, w biosie czy na czystym/innym systemie klawiatura działa prawidłowo
W systemie klientki niestety już nie.
W managerze urządzeń przy klawiaturze wykrzyknik i informacją
"A driver (service) for this device has been disabled. An alternate driver may be orividing this funkcjonality. Code 32 "
Wydaje się, że zrobiłem już wszystko, przywróciłem system do najwcześniejszego punktu, instalowałem drivery, dalej nic nie pomaga.
Niestety reinstalacja systemu na nowo nie wchodzi w grę z powodu zainstalowanych programów które są praktycznie dla klientki nie do odzyskania - musze naprawić ten błąd i przywrócić klawiaturę.
Sprzęt był już w innym serwisie ale wycenili wymianę całego palmrestu plus wymianę płyty głównej w niebotycznych pieniądzach (Dania) dlatego laptop trafił o PL.
Ale z tym nie mogę sobie poradzić.
Zainstalowane drivery: ETD.sys i kbdclass.sys. Identyfikator: ACPI/VEN_MSTF&DEV_001

Re: ThinkBook 15-IIL nie działa klawiatura - prawdopodobnie problem systemowy


przez Google Adsense [BOT] 17 października 2023, 14:18

#2 Re: ThinkBook 15-IIL nie działa klawiatura - prawdopodobnie problem systemowy


przez matic 18 października 2023, 07:44
Hello!

- Connect an external USB keyboard and check if it works with the client's HDD.
- Post a clear pictures of spilled areas of the board in their current state.

#3 Re: ThinkBook 15-IIL nie działa klawiatura - prawdopodobnie problem systemowy


przez Slavol 18 października 2023, 07:48
The USB keyboard works properly, on another drive with a working system, the laptop keyboard works perfectly fine. It doesn't just work on the client's system. There is an obvious error in the client's system

#4 Re: ThinkBook 15-IIL nie działa klawiatura - prawdopodobnie problem systemowy  [ROZWIĄZANY]


przez Vogelek23 18 października 2023, 10:34
Czy rozważałeś przeinstalowanie systemu, ale nie od nowa, bez usuwania aplikacji i plików klienta, czyli po prostu "odświeżenie" instalacji obecnego systemu? Możesz to zrobić na próbę na kopii dysku klienta. Reinstalacja odświeża wyłącznie pliki samego systemu oraz przebudowuje rejestr, zachowując pliki i ustawienia klienta.

#5 Re: ThinkBook 15-IIL nie działa klawiatura - prawdopodobnie problem systemowy


przez Slavol 18 października 2023, 11:48
Nie widzę takiej opcji przy ekranie "recovery" - to opcja przy instalacji z pena na przykład ?

#6 Re: ThinkBook 15-IIL nie działa klawiatura - prawdopodobnie problem systemowy


przez Vogelek23 18 października 2023, 15:40
Tak, to jest opcja instalatora USB/DVD.

#7 Re: ThinkBook 15-IIL nie działa klawiatura - prawdopodobnie problem systemowy


przez Slavol 23 października 2023, 09:08
Dziękuje za pomoc - klientka stwierdziła jednak po konsultacjach z informatykiem, że dla bezpieczeństwa zostawimy ten system jak jest a na wydzielonej partycji postawiłem nowy z dostępem do wrażliwych danych.

Re: ThinkBook 15-IIL nie działa klawiatura - prawdopodobnie problem systemowy


przez Google Adsense [BOT] 23 października 2023, 09:08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.