Cześć. Mam 3 sztuki Microsoft Surface HUB 2S, wszystkie martwe. Miałem jedną sprawną sztukę, więc sprawdziłem i wykluczyłem uszkodzenie zasilacza, komputera i płyty pośredniej do której wpinam komputer. Po długiej przeprawie z rozbieraniem mechanizmu obrotu ekranu, dostałem się do TCONa. No i tutaj jest problem. Niestety nie mam żadnego doświadczenia w naprawie TCONów. Na wejściu zasilania na TCON, jest bezpiecznik 60V/7A, a za nim dwa kondensatory (chyba filtrujące). Jeden z nich: TC16 był przebity, aż pękła obudowa. Drugi, obok C306 był ok. Po wylutowaniu TC16 zniknęło zwarcie. Oba kondensatory są tantalowo polimerowe: Panasonic 16TQC150MYF. Dla próby wlutowałem tam inny, akurat taki znalazłem 470uf, 20V, ale po próbie włączenia Surface Huba też strzelił. Zastanawiam się, czy coś dalej jest uszkodzone i dlatego ten kondek strzela, czy po prostu wystarczy wlutować dwa nowe, takie jak oryginalne i wszystko będzie śmigać. Mam je już zamówione. Dorzucam zdjęcie płytki. Na zdjęciu aktualnie oba kondensatory są wylutowane.

Zasady działu: Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu
- Tytuł wątku powinien zawierać markę i pełny model sprzętu oraz skrótowy opis usterki.
- Treść wątku powinna zawierać dokładny opis usterki, co zostało sprawdzone/wymienione/zmierzone, wyniki tych działań, oznaczenie kodowe PCB (w przypadku napraw hardware) oraz sformułowane pytanie. W przypadku problemów z odczytaniem oznaczenia kodowego PCB, należy przeczytać TEN WĄTEK. Jeśli nadal nie można znaleźć oznaczenia, należy zamieścić wyraźne zdjęcia obu stron płyty - należy przy tym usunąć wszelkie folie i moduły, mogące ewentualnie zasłaniać oznaczenia płyty.
- Przed napisaniem nowego tematu, każdy użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z wątkami w dziale SZKOLENIA i na ich podstawie dokonać próby wstępnej diagnostyki uszkodzenia.