Zasady działu: Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).
Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora
przez Google Adsense [BOT] • 12 listopada 2023, 22:07
#2 Re: Naprawa ECU z auta, potrzebny zamiennik tranzystora
przez Vogelek23 • 12 listopada 2023, 22:12
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
#4 Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora
przez Vogelek23 • 13 listopada 2023, 13:25
Czyli obudowa TO-263 (tzw. DPAK). IRF740 to obudowa TO-220. Ale nie to jest tutaj największym problemem - 14CL40 to tranzystor IGBT, używany w obwodach zapłonowych (połączenie MOSFET-a z tranzystorem bipolarnym), a IRF740 to zwykły MOSFET.
Przykłady zamienników, jakich możesz użyć w tym przypadku: ISL9V3040, IRGS14C40L, STGB10NB37LZT4, NGB8202NT4, BTS2140-1B.
Przykłady zamienników, jakich możesz użyć w tym przypadku: ISL9V3040, IRGS14C40L, STGB10NB37LZT4, NGB8202NT4, BTS2140-1B.
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
#6 Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora
przez Vogelek23 • 15 listopada 2023, 12:19
Pytanie raczej do działu PIASKOWNICA. W przypadku tranzystorów MOSFET, jedyne co można zmierzyć multimetrem to spadek napięcia (zakres diody) pomiędzy źródłem a drenem (N-MOSFET) lub drenem a źródłem (P-MOSFET) - powinien wynosić od 150mV do 750mV, zależnie od tego, czy tranzystor ma wbudowaną diodę Schottky'ego, czy tylko pasożytnicze złącze. W każdym innym kierunku pomiar powinien wykazać przepełnienie, czyli wysoką impedancję (1 lub OL). W przypadku tranzystorów IGBT jedyna możliwość to sprawdzanie w układzie testowym - multimetr powinien w każdym kierunku pokazać przepełnienie. Prawidłowo jednak tego typu tranzystory powinno się sprawdzać w stosownym układzie testowym (w tzw. warunkach dynamicznych). Przykład takiego prostego układu testowego poniżej.
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Re: Naprawa ECU Siemens EMS 3134 z auta, potrzebny zamiennik tranzystora
przez Google Adsense [BOT] • 15 listopada 2023, 12:19
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
_______________________________Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.