• Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie

Regole del forum:Clicca per leggere le regole del forum

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.

#1 Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


da DILLCOm 23 agosto 2023, 18:26
Witam
Opiszę sytuacje jaka miała miejsce u mnie w serwisie niedawno
Klient przyniósł laptopa po zalaniu który nie reagował na włącznik ani na ładowarkę
Klient sam przyznał, że kiedyś go zalał ale działał, więc nic z tym nie robił. Po jakimś czasie przestało działać podświetlenie klawiatury ale i tak dalej był użytkowany, aż w końcu się przestał włączać i trafił do mnie.
Wyceniłem naprawę, klient się zgodził. Wyczyściłem płytę i próbowałem naprawić sprzęt ale po podmianie kilku podejrzanych układów nie udało się laptopa naprawić więc żeby nie generować dalszych kosztów i nie poświęcać więcej czasu zabrałem swoje sprawne układy, wstawiłem układy klienta (zgodnie ze sztuką, nowe kulki na układach bga, żadnych braków nie zostawiłem) i powiedziałem klientowi że niestety się poddaje i oddam komputer za 0 zł bez naprawy.
Klient stwierdził, że teraz komputer jest "grzebany", ma nieoryginalne spoiwo pod układami i w ogóle nie wiadomo co ja tam narobiłem więc inny serwis pewnie będzie chciał wziąć więcej pieniędzy za naprawę i na podstawie praw konsumenta klient stwierdził, że stan komputera się pogorszył i żąda, że ja będę pokrywał koszty naprawy w innym serwisie

Ogólnie powiedziałem, że nie ma takiej możliwości i rozumiał bym roszczenia jak by komputer był sprawny ale np. by miał uszkodzony wyświetlacz i podczas jego wymiany uszkodził bym płytę to wtedy jak najbardziej poczuwał bym się do rozwiązania sprawy na mój koszt ale w tym wypadku ja nawet uważam, że stan jest lepszy bo komputer jest wyczyszczony i parę skorodowanych przelotek zostało zregenerowanych oraz kilka rezystorów zostało wymienionych na nowe.
Po wymianie zdań klient zabrał sprzęt na "ekspertyzę do innego zakładu" i dla mnie temat jest zamknięty bo nie mam sobie nic do zarzucenia ale zastanawiam się z ciekawości i stąd moje zapytanie:

Czy faktycznie można ingerencję w płytę uznać jako pogorszenie stanu sprzętu nawet jeśli identycznie się zachowuje przed naprawą i po? Jeśli tak to klient może czegoś żądać nawet jak nie wziąłem nawet złamanego grosza?

Ja wiem, że taki klient to przypadek jeden na milion ale jak prawo "chroni" klientów w taki sposób to zastanawiam się nad sensem prowadzenia serwisu :lol:

Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


da Google Adsense [BOT] 23 agosto 2023, 18:26

#2 Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie  [RISOLTO]


da Vogelek23 23 agosto 2023, 20:42
DILLCOm ha scritto:na podstawie praw konsumenta klient stwierdził, że stan komputera się pogorszył
Hihihi, dowcipniś :lol: Niech Ci pokaże te prawa konsumenta, na podstawie których twierdzi, że stan komputera się pogorszył. Nic tam nie znajdzie w tym temacie.

DILLCOm ha scritto:Czy faktycznie można ingerencję w płytę uznać jako pogorszenie stanu sprzętu nawet jeśli identycznie się zachowuje przed naprawą i po?
Oczywiście, że NIE. Stan sprzętu się nie pogorszył, a raczej polepszył z uwagi na wymianę skorodowanych elementów i naprawę skorodowanych przelotek. Fizycznie (tzn. w świetle prawa) urządzenie jest w takim samym stanie, w jakim było - a więc z pewnością nie pogorszonym.

DILLCOm ha scritto:klient może czegoś żądać
Nie może, bo nie ma do tego żadnych podstaw prawnych. Byłbym napisał, że możesz klienta "olać", ale nie - ja bym w takim wypadku wyraźnie zasugerował, aby klient sprawę oddał do sądu. A tam go pociągnąć "po kieszeni" ile się da w ramach społecznej edukacji ;)

#3 Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


da DILLCOm 24 agosto 2023, 12:46
Vogelek23 ha scritto: ja bym w takim wypadku wyraźnie zasugerował, aby klient sprawę oddał do sądu. A tam go pociągnąć "po kieszeni" ile się da w ramach społecznej edukacji ;)
Jak wróci po "ekspertyzie z innego zakładu" to tak zrobię :)
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

Re: Roszczenia klienta po nieudanej naprawie, zapytanie


da Google Adsense [BOT] 24 agosto 2023, 12:46

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 0 ospiti

_______________________________
Tutti i diritti riservati. È severamente vietata la copia non autorizzata del contenuto di questo sito Web o di qualsiasi sua parte.
Eventuali marchi, nomi di società, prodotti o servizi pubblicati su questo sito Web appartengono ai legittimi proprietari, sono protetti da copyright e utilizzati solo a scopo informativo.