• Dell Inspiron N5030 - Brak dżwięku

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

  1. Tytuł wątku powinien zawierać markę i pełny model sprzętu oraz skrótowy opis usterki.
  2. Treść wątku powinna zawierać dokładny opis usterki, co zostało sprawdzone/wymienione/zmierzone, wyniki tych działań, oznaczenie kodowe PCB (w przypadku napraw hardware) oraz sformułowane pytanie. W przypadku problemów z odczytaniem oznaczenia kodowego PCB, należy przeczytać TEN WĄTEK. Jeśli nadal nie można znaleźć oznaczenia, należy zamieścić wyraźne zdjęcia obu stron płyty - należy przy tym usunąć wszelkie folie i moduły, mogące ewentualnie zasłaniać oznaczenia płyty.
  3. Przed napisaniem nowego tematu, każdy użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z wątkami w dziale SZKOLENIA i na ich podstawie dokonać próby wstępnej diagnostyki uszkodzenia.
  4. Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych dokumentacji, a także jakichkolwiek wsadów BIOS / firmware (do tego służy dział PLIKI BIOS DO WERYFIKACJI). Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu dokumentacji, który ułatwi autorowi diagnostykę/naprawę sprzętu z wątku. W jednym poście można zamieścić nie więcej, niż jedną stronę instrukcji/schematu. Plik nie może posiadać widocznych znaków wodnych, napisów "confidential", adresów email etc.
  5. Nie jest dozwolone zamieszczanie linków do plików, znajdujących się na innych stronach internetowych.
  6. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
  7. Nie jest dozwolone pisanie tematu lub postu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O DOKUMENTACJE/BIOS.

#1 Dell Inspiron N5030 - Brak dżwięku


przez SPIOH1979 1 kwietnia 2021, 14:49
Laptop: Dell Inspiron N5030
Płyta: DJ2 MV MB, 10240-1, 48.4EM24.011
Problem polega na tym że nie można zainstalować sterowników dźwięku. Sprawdzałem pod Windows 10 oraz 7. Na tej płycie sterownik dźwięku powinien się zainstalować razem z systemem. Podawałem sterowniki ręcznie niestety cały czas w menadżerze urządzeń jest błąd sterownika.

Re: Dell Inspiron N5030 - Brak dżwięku


przez Google Adsense [BOT] 1 kwietnia 2021, 14:49

#2 Re: Dell Inspiron N5030 - Brak dżwięku  [ROZWIĄZANY]


przez Lesio23 1 kwietnia 2021, 15:20
Kodek audio ALC269Q na płycie sprawdzony/podmieniony?

#3 Re: Dell Inspiron N5030 - Brak dżwięku


przez SPIOH1979 1 kwietnia 2021, 15:48
Lesio23 napisał(a):Kodek audio ALC269Q na płycie sprawdzony/podmieniony?

Jeszcze nie, mam zacząć od wymiany kodeka ?

#4 Re: Dell Inspiron N5030 - Brak dżwięku


przez Lesio23 1 kwietnia 2021, 16:00
Jeszcze nie, mam zacząć od wymiany kodeka ?


Ja bym od tego zaczął.
Możesz też sprawdzić czy kodek jest prawidłowo zasilany.

#5 Re: Dell Inspiron N5030 - Brak dżwięku


przez SPIOH1979 2 kwietnia 2021, 12:58
chyba co poszło nie tak bo po wymianie kodeka nie widać go w ogóle w systemie ;-(
Ruszyłem drobnice w jednym miejscu i nie wiem czy postawiłem ją w odpowiednie miejsce.
Możesz zobaczyć czy jest ok miejsce zaznaczyłem na zdjęciu.
Obrazek

#6 Re: Dell Inspiron N5030 - Brak dżwięku


przez yasiu83 2 kwietnia 2021, 13:33
Coś przestawiłeś, zobacz:
Obrazek

#7 Re: Dell Inspiron N5030 - Brak dżwięku


przez Lesio23 2 kwietnia 2021, 13:54
Masz przestawione, zaznaczyłem na zdjęciu:

Obrazek

#8 Re: Dell Inspiron N5030 - Brak dżwięku


przez SPIOH1979 5 kwietnia 2021, 12:50
Przestawiłem i mym uszom usłyszał się dźwięk ;-)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.