• Wymienili na gorszy model

Правила форума:Нажмите здесь, чтобы посмотреть правила этого форума

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
Эта тема помечена как АРХИВНАЯ. Oтвечайте только если ваше сообщение содержит решение проблемы (Условия и Положения, c. 12.1).

#1 Wymienili na gorszy model


от tgrfhrtfgh 13 Сентябрь 2020, 15:05
Witam, ostatnio miałem taką sytuacje z serwisem: Laptop DELL miał problem z ładowaniem baterii (nie rozpoznawał zasilacza), oddany do serwisu. Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę. Po kolejnych kilku dniach dzwonią i mówią, że naprawione, ale nie wiedzą co było uszkodzone, tylko wymienili cała płytę główną i że się zmieścili w budżecie. Po odebraniu i sprawdzeniu laptopa okazało się, że zamiast CPU i7 mam i5. Serwis nie widzi problemu, przecież laptop działa. Pytanie do was czy to normalna praktyka w serwisach, co można zrobić?

Re: Wymienili na gorszy model


от Google Adsense [BOT] 13 Сентябрь 2020, 15:05

#2 Re: Wymienili na gorszy model


от matic 13 Сентябрь 2020, 15:48
Hello!

The same laptop model is usually available with a different CPU models. The motherboards are the same, there are only a different CPUs on them.

I assume it’s a newer laptop where the CPU is permanently soldered to the board and it is not on the socket as on the older laptops.
I think they found such a board with a different type of CPU - in your case i5 and that's why.

Please, specify your laptop model number.

#3 Re: Wymienili na gorszy model


от Ccub 13 Сентябрь 2020, 19:19
tgrfhrtfgh писал(а):Witam, ostatnio miałem taką sytuacje z serwisem: Laptop DELL miał problem z ładowaniem baterii (nie rozpoznawał zasilacza), oddany do serwisu. Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę. Po kolejnych kilku dniach dzwonią i mówią, że naprawione, ale nie wiedzą co było uszkodzone, tylko wymienili cała płytę główną i że się zmieścili w budżecie. Po odebraniu i sprawdzeniu laptopa okazało się, że zamiast CPU i7 mam i5. Serwis nie widzi problemu, przecież laptop działa. Pytanie do was czy to normalna praktyka w serwisach, co można zrobić?


Całkowicie nie fair, powinni zamontować płytę z takim samym cpu, albo TOBIE dopłacić lub zmniejszyć koszty napraw sprzętu. Ja bym się na to nie zgodził, dodatkowo powołałbym się na twoim miejscu na to że chciałeś żeby przestali, a i tak zrobili swoje i wymienili płytę.

#4 Re: Wymienili na gorszy model


от tgrfhrtfgh 13 Сентябрь 2020, 19:36
Chodziło mi raczej o sam fakt wymiany na coś gorszego. Laptop nawet naprawiony nie jest tak wydajny jak był.

#5 Re: Wymienili na gorszy model


от matic 13 Сентябрь 2020, 20:36
tgrfhrtfgh писал(а):Chodziło mi raczej o sam fakt wymiany na coś gorszego. Laptop nawet naprawiony nie jest tak wydajny jak był.
We can't help you here.
You should contact the service center where this laptop was repaired for this problem.

#6 Re: Wymienili na gorszy model


от Vogelek23 13 Сентябрь 2020, 22:28
matic писал(а):We can't help you here.
We CAN help him here, because it is a LEGAL ADVICE forum.

tgrfhrtfgh писал(а):Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę.
Jeśli uzgodniłeś naprawę w konkretnym przedziale cenowym i serwis wykonał tę naprawę w podanych "widełkach", to w zasadzie nie powinieneś mieć większych pretensji w kwestii samej naprawy. Otrzymałeś informację, że naprawa z użyciem procesora i7 będzie droższa, niż założony budżet, więc nie powinieneś zakładać, że wykonując naprawę taniej, serwis założy droższy procesor. Z drugiej strony jednak, serwis nie powinien podejmować żadnych działań po otrzymaniu informacji, że nie chcesz naprawiać tego sprzętu - powinien go po prostu poskładać i oddać. Kwestia jednakże tego, w jaki sposób umawiałeś się z serwisem przy przyjmowaniu sprzętu do naprawy - jeśli wyraziłeś chęć naprawy do ustalonej kwoty, serwis miał prawo naprawić Twój sprzęt w taki sposób, w jaki to zrobił. Dlatego bardzo istotne jest, abyś napisał, jak dokładnie umówiłeś się z serwisem.

Na Twoim miejscu poszedłbym do tego serwisu raz jeszcze, poprosił o rozmowę z właścicielem i przedłożył mu dwie kopie odstąpienia od umowy (po jednej dla każdej ze stron), motywując w piśmie, że sprzęt ma po naprawie gorszą specyfikację, na co nigdy nie wyrażałem zgody, jak również, że poinformowałem pracownika serwisu, że nie chcę już naprawiać tego komputera, a mimo to serwis podjął dalsze działania bez uzgodnienia tego ze mną. Podczas rozmowy staraj się być spokojny i opanowany, oczywiście savoir vivre jak najbardziej wskazany, jak wszędzie zresztą.

Re: Wymienili na gorszy model


от Google Adsense [BOT] 13 Сентябрь 2020, 22:28
Эта тема помечена как АРХИВНАЯ. Oтвечайте только если ваше сообщение содержит решение проблемы (Условия и Положения, c. 12.1).

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0

_______________________________
Все права защищены. Вы не можете копировать любой контент и элементов этого сайта без разрешения.
Все торговые марки, продукты или услуги, опубликованные на этом сайте принадлежат их законным владельцам, защищены авторским правом и используются только в информационных целях.