• Wymienili na gorszy model

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

#1 Wymienili na gorszy model


przez tgrfhrtfgh 13 września 2020, 15:05
Witam, ostatnio miałem taką sytuacje z serwisem: Laptop DELL miał problem z ładowaniem baterii (nie rozpoznawał zasilacza), oddany do serwisu. Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę. Po kolejnych kilku dniach dzwonią i mówią, że naprawione, ale nie wiedzą co było uszkodzone, tylko wymienili cała płytę główną i że się zmieścili w budżecie. Po odebraniu i sprawdzeniu laptopa okazało się, że zamiast CPU i7 mam i5. Serwis nie widzi problemu, przecież laptop działa. Pytanie do was czy to normalna praktyka w serwisach, co można zrobić?

Re: Wymienili na gorszy model


przez Google Adsense [BOT] 13 września 2020, 15:05

#2 Re: Wymienili na gorszy model


przez matic 13 września 2020, 15:48
Hello!

The same laptop model is usually available with a different CPU models. The motherboards are the same, there are only a different CPUs on them.

I assume it’s a newer laptop where the CPU is permanently soldered to the board and it is not on the socket as on the older laptops.
I think they found such a board with a different type of CPU - in your case i5 and that's why.

Please, specify your laptop model number.

#3 Re: Wymienili na gorszy model


przez Ccub 13 września 2020, 19:19
tgrfhrtfgh napisał(a):Witam, ostatnio miałem taką sytuacje z serwisem: Laptop DELL miał problem z ładowaniem baterii (nie rozpoznawał zasilacza), oddany do serwisu. Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę. Po kolejnych kilku dniach dzwonią i mówią, że naprawione, ale nie wiedzą co było uszkodzone, tylko wymienili cała płytę główną i że się zmieścili w budżecie. Po odebraniu i sprawdzeniu laptopa okazało się, że zamiast CPU i7 mam i5. Serwis nie widzi problemu, przecież laptop działa. Pytanie do was czy to normalna praktyka w serwisach, co można zrobić?


Całkowicie nie fair, powinni zamontować płytę z takim samym cpu, albo TOBIE dopłacić lub zmniejszyć koszty napraw sprzętu. Ja bym się na to nie zgodził, dodatkowo powołałbym się na twoim miejscu na to że chciałeś żeby przestali, a i tak zrobili swoje i wymienili płytę.

#4 Re: Wymienili na gorszy model


przez tgrfhrtfgh 13 września 2020, 19:36
Chodziło mi raczej o sam fakt wymiany na coś gorszego. Laptop nawet naprawiony nie jest tak wydajny jak był.

#5 Re: Wymienili na gorszy model


przez matic 13 września 2020, 20:36
tgrfhrtfgh napisał(a):Chodziło mi raczej o sam fakt wymiany na coś gorszego. Laptop nawet naprawiony nie jest tak wydajny jak był.
We can't help you here.
You should contact the service center where this laptop was repaired for this problem.

#6 Re: Wymienili na gorszy model


przez Vogelek23 13 września 2020, 22:28
matic napisał(a):We can't help you here.
We CAN help him here, because it is a LEGAL ADVICE forum.

tgrfhrtfgh napisał(a):Po kilku dniach z serwisu dzwonią, że naprawa może przekroczyć zakładany budżet, więc ja mówię, że się nie opłaca i kończymy naprawę.
Jeśli uzgodniłeś naprawę w konkretnym przedziale cenowym i serwis wykonał tę naprawę w podanych "widełkach", to w zasadzie nie powinieneś mieć większych pretensji w kwestii samej naprawy. Otrzymałeś informację, że naprawa z użyciem procesora i7 będzie droższa, niż założony budżet, więc nie powinieneś zakładać, że wykonując naprawę taniej, serwis założy droższy procesor. Z drugiej strony jednak, serwis nie powinien podejmować żadnych działań po otrzymaniu informacji, że nie chcesz naprawiać tego sprzętu - powinien go po prostu poskładać i oddać. Kwestia jednakże tego, w jaki sposób umawiałeś się z serwisem przy przyjmowaniu sprzętu do naprawy - jeśli wyraziłeś chęć naprawy do ustalonej kwoty, serwis miał prawo naprawić Twój sprzęt w taki sposób, w jaki to zrobił. Dlatego bardzo istotne jest, abyś napisał, jak dokładnie umówiłeś się z serwisem.

Na Twoim miejscu poszedłbym do tego serwisu raz jeszcze, poprosił o rozmowę z właścicielem i przedłożył mu dwie kopie odstąpienia od umowy (po jednej dla każdej ze stron), motywując w piśmie, że sprzęt ma po naprawie gorszą specyfikację, na co nigdy nie wyrażałem zgody, jak również, że poinformowałem pracownika serwisu, że nie chcę już naprawiać tego komputera, a mimo to serwis podjął dalsze działania bez uzgodnienia tego ze mną. Podczas rozmowy staraj się być spokojny i opanowany, oczywiście savoir vivre jak najbardziej wskazany, jak wszędzie zresztą.

Re: Wymienili na gorszy model


przez Google Adsense [BOT] 13 września 2020, 22:28
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.