• Lutowanie

#1 Lutowanie


da witcher 11 agosto 2020, 06:18
Witam
Ostatnio próbuje ćwiczyć lutowanie. Dodam, że nie mam żadnego doświadczenia. Przy użyciu hot air wylutowałem bios chip z płyty głównej lapka. Czy muszę użyć fluxa lub plecionki, kiedy wylutowuję i wlutowuję chip?. Czy są jakieś szybkie sprawdzone produkty przez was produkty i metody pracy.?

Re: Lutowanie


da Google Adsense [BOT] 11 agosto 2020, 06:18

#2 Re: Lutowanie


da xamledyD 11 agosto 2020, 11:16
Witam.
Jeśli nie masz żadnego doświadczenia, to zacznij od ćwiczenia na złomowych płytach elektronicznych.
Napisz, jakiej używasz lutownicy, a będzie można podpowiedzieć coś więcej odnośnie temperatury lutowania w zależności od użytej metody (lutowanie grotem, gorącym powietrzem itp.). Stacja stacji nierówna, jedna przy 380°C i średnim nadmuchu nie będzie w stanie upłynnić spoiwa lutowniczego, a inna przy tych samych parametrach zdmuchnie nam drobnicę z płyty.
witcher ha scritto: Czy muszę użyć fluxa lub plecionki, kiedy wylutowuję i wlutowuję chip?.

Dobry topnik jest bardzo pomocny przy lutowaniu i warto go używać. W przypadku układu pamięci flash BIOS (zakładam, że jest to taki układ jak np. w HP Probook 650 G1) można przed wylutowaniem nanieść odrobinę topnika na wyprowadzenia układu, po czym grzejąc lutownicą na gorące powietrze odpowiednio ustawioną pod względem temperatury, siły nadmuchu oraz założonej dyszy czekamy aż cyna "rozpłynie się" pozwalając nam na zdjęcie układu przy użyciu pęsety lub chwytaka podciśnieniowego. Wówczas na wszystkie pola lutownicze nanosimy świeże spoiwo, po czym "ściągamy" je z użyciem plecionki.
Tyle teoria, a praktykę i doświadczenie musisz sam sobie wypracować. Możesz wspomóc się poradnikami na YT - jest tego mnóstwo.
Pozdrawiam

#3 Re: Lutowanie


da witcher 11 agosto 2020, 19:01