• Ponowne pobranie pliku, za który zapłaciłem.

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. W tym dziale dozwolone jest wyłącznie zgłaszanie problemów, błędów czy też propozycji usprawnień, związanych bezpośrednio z forum Elvikom.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych, a także reklamy (w tym kryptoreklamy).
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy.

#1 Ponowne pobranie pliku, za który zapłaciłem.


przez swees 14 listopada 2017, 12:37
Witam. To, że pobieranie plików na forum jest płatne - jest zrozumiałe. Nie widzę natomiast sensu dla ponownego płacenia za plik, który już pobrałem, a chcę to zrobić ponownie (niezależnie od przyczyny). Wchodząc na listę "Lista pobranych plików" oczekiwałbym możliwości ponownego pobrania pliku bez płacenia. Przecież robię to przez mój login, informacja o poprzedniej płatności jest zawarta, więc nie widzę problemu, dla którego miałoby tak nie być.

Problem u mnie pojawił się przy "schemacie" dla płyty Jinmao-R. Kliknąłem pobierz, zaakceptowałem pobór punktów, a następnie zorientowałem się, że to fotografie, a nie schemat (tak, oczywiście, mój błąd). Założyłem (błędnie), że jeżeli nie wykonam transferu z serwera (fizycznie nie pobiorę pliku), punkty może nie zostaną odjęte i nie rozpocząłem pobierania. Figa. Teraz nie mam punktów i tego, za co zapłaciłem. Połowicznie jest to moja wina, natomiast brak możliwości powrotu do pobranych przez siebie plików jest irracjonalny.

Drugi przykład: pracuję nad jakąś płytą w pracy, pobrałem schemat. W domu doznałem olśnienia, chciałbym coś od razu sprawdzić na tym schemacie, loguję się na swoje konto elvikom i... kolejna figa. Chcąc pobrać jeszcze raz załącznik, muszę za niego zapłacić??

Re: Ponowne pobranie pliku, za który zapłaciłem.


przez Google Adsense [BOT] 14 listopada 2017, 12:37

#2 Re: Ponowne pobranie pliku, za który zapłaciłem.


przez Lesio23 14 listopada 2017, 17:31
Mimo takiego komunikatu pobiera Ci ponownie punkty???
Obrazek

#3 Re: Ponowne pobranie pliku, za który zapłaciłem.  [ROZWIĄZANY]


przez Vogelek23 15 listopada 2017, 08:27
swees napisał(a):Problem u mnie pojawił się przy "schemacie" dla płyty Jinmao-R. Kliknąłem pobierz, zaakceptowałem pobór punktów, a następnie zorientowałem się, że to fotografie, a nie schemat (tak, oczywiście, mój błąd). Założyłem (błędnie), że jeżeli nie wykonam transferu z serwera (fizycznie nie pobiorę pliku), punkty może nie zostaną odjęte i nie rozpocząłem pobierania. Figa. Teraz nie mam punktów i tego, za co zapłaciłem. Połowicznie jest to moja wina, natomiast brak możliwości powrotu do pobranych przez siebie plików jest irracjonalny.
Zwrotem-kluczem jest: ZAAKCEPTOWAŁEM POBÓR PUNKTÓW. Skoro kliknąłeś TAK w okienku informacyjnym po kliknięciu w załącznik, to oczywiste jest, że TRANSFER ZOSTAŁ WYKONANY a punkty pobrane. Plik został fizycznie pobrany na Twój komputer (legitymujesz się Service Level = 2, więc powinieneś wiedzieć, jak działają przeglądarki), a Ty jedynie nie zapisałeś jego kopii w folderze Downloads (Pobrane), bo nie kliknąłeś ZAPISZ (plik natomiast zapisał się w folderze tymczasowych plików internetowych przeglądarki, bez względu na to, że nacisnąłeś Anuluj).

swees napisał(a):Drugi przykład: pracuję nad jakąś płytą w pracy, pobrałem schemat. W domu doznałem olśnienia, chciałbym coś od razu sprawdzić na tym schemacie, loguję się na swoje konto elvikom i... kolejna figa. Chcąc pobrać jeszcze raz załącznik, muszę za niego zapłacić??
Jeśli drugie (i każde kolejne) pobranie konkretnego pliku zostało wykonane z tego samego konta, co pierwsze, to nie wydajesz żadnych punktów - nawet nie przeczytałeś uważnie okienka informacyjnego, które wyświetla się po kliknięciu w załącznik, a siejesz ferment. Cały wic w tym, że musisz korzystać z tego samego konta. Bo jeśli w pracy pobrałeś plik na koncie swees a w domu na koncie np. swees2, to jasne jest, że skrypt "naliczy" oba konta po 8 punktów za ten sam plik.

#4 Re: Ponowne pobranie pliku, za który zapłaciłem.


przez swees 15 listopada 2017, 10:18
Posypuję głowę popiołem, że nie doczytałem treści komunikatu (informacja zawarta w zrzucie ekranu załączonym przez Lesio23) oraz nie sprawdziłem empirycznie ponownego pobrania/niepobrania punktów za plik. Moja wina 100%. Przepraszam i dziękuję za wyjaśnienie.

Z całym szacunkiem do właściciela forum (chapeau bas za projekt, wykonanie i prowadzenie) elvikom nadmieniam, że ilość jadu w niektórych postach kolegi jest zbędna. Rozumiem, że kolega jest absolutnym "mózgiem", ale traktowanie użytkowników z tak olbrzymią wyższością jest po prostu kiepskie. Dotyczy to nie tylko postu powyżej. Trochę koleżeństwa nie powinno zaszkodzić. Ad meritum: gdzie w Service Level = 2 opisana jest znajomość działania przeglądarki internetowej? (2 (średni) = użytkownik potrafi wykonać diagnostykę na poziomie 1, a także ograniczoną diagnostykę i naprawę płyty głównej (bez BGA), zna budowę i zasady działania większości elementów elektronicznych (biernych, aktywnych oraz obwodów scalonych).). Znów nie doczytałem, czy tutaj akurat stosujemy domysły bądź skróty myślowe? Poza tym, jeżeli korzystam z menadżera pobierania, niekoniecznie przeglądarka, z pominięciem której pobieram, będzie miała w buforze mój plik.

Nie chcę tutaj jakkolwiek urazić szanownego Vogelek23 (chociaż wiem, że o to nietrudno), proszę jedynie o trochę większy dystans. Nie wszystko trzeba traktować tak ambicjonalnie. Naprawdę!

Dziękuję i pozdrawiam.

#5 Re: Ponowne pobranie pliku, za który zapłaciłem.


przez Vogelek23 15 listopada 2017, 13:13
Odbiegając od tematu - gdzie Ty widzisz jad lub traktowanie Ciebie "z tak olbrzymią wyższością" w moim poście powyżej? :wtf: Bo chyba czytamy zupełnie inne posty. Otrzymałeś rzeczową informację na temat działania skryptu, ot i tyle. Czy aż tak Cię uraziło to, że napisałem: "nie przeczytałeś komunikatu i siejesz ferment"? Bo jeśli tak, to najmocniej przepraszam. Zarejestruj się na vinafix.vn i zwróć uwagę administratorowi w jakimkolwiek temacie - wtedy się przekonasz, jak to jest być traktowanym "z tak olbrzymią wyższością" i "nie po koleżeńsku".

swees napisał(a):Ad meritum: gdzie w Service Level = 2 opisana jest znajomość działania przeglądarki internetowej?
Naprawy software to poziom serwisowy 1, a osoba z poziomem 2 potrafi wykonywać naprawy także z zakresu poziomu 1, stąd też przyjąłem, że wiesz, jak działa przeglądarka. Jeśli jednak nie wiesz, ale potrzebujesz szerszych informacji o działaniu przeglądarki, zapraszam do zadawania pytań w dziale PIASKOWNICA. To żaden wstyd być autorem tematu w tamtym dziale - wręcz przeciwnie, bo to oznacza, że chcesz się nauczyć coś nowego.

swees napisał(a):Rozumiem, że kolega jest absolutnym "mózgiem"
Zaręczam Ci, że jest wiele osób - nawet na naszym forum - które mają wiedzę i doświadczenie dużo większe od moich.

Z uwagi na to, że problem autora okazał się mieć podłoże inne, niż techniczne po stronie forum, wątek zamykam jako rozwiązany.

Re: Ponowne pobranie pliku, za który zapłaciłem.


przez Google Adsense [BOT] 15 listopada 2017, 13:13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.