#1 Sony Vaio SVF15NB1GM MB: DAOFI3MB8E0 Rev:E Zwarcie w gałęzi VIN
przez Pierun • 10 września 2017, 20:27
Witam forumowiczów
Jest to mój pierwszy post na forum, jednak nie oznacza to że jestem totalnie zielony
Zwracam się do was z uprzejmą prośbą pomocy w rozwiązaniu problemu z laptopem który mnie przerósł. Ok do rzeczy.
Laptop Sony Vaio SVF15NB1GM
MB: DAOFI3MB8E0 Rev :E
GPU: N14M-LP-S-A1
CPU: SR16Z
KBC: NUVTON NPCE 985LA0DX
Nie znalazłem schematu konkretnie od tej rewizji płyty jednak po oględzinach idealnie pasuje schemat z rewizji 1C.
Laptop po podłączeniu zasilacza nie reaguje na włączenie, nie sygnalizuje ładowania baterii, nie świeci się dioda power. Po podłączeniu ładowarki przygasa dioda na niej po czym po chwili normalnie świeci się na zielono. Generalnie po podłączeniu zasilacza serwisowego zasilacz pokazuje chwilowy pobór prądu około 0,8A ale to różnie po czym układ zabezpieczający przeciw zwarciu blokuje tranzystor PQ34. Zaraz za tym mosfetem znajduje się dioda PD16 pomiar ciągłości obwodu(test diody) w stosunku do masy jest sygnalizowany brzęczeniem, czyli mamy zwarcie w tej gałęzi. Zdjąłem Diodę PD 16 i w te miejsce podaję +19V z nadzieją że wymacam zwarty element, jednak mój zasilacz najwyraźniej jest za słaby 5A bo po 30 sekundach i nawet po minucie próby zwarciowej nie jestem w stanie odnaleźć zwartego elementu.
Pomierzyłem rezystancję na cewkach, pomiary prezentują się następująco:
1. VPL1 40,01 Ohm (VGPU_CORE)
2. PL5 123,9 Ohm (Przetwornica 1.05v)
3. PL1 91,6 Ohm (VCC Core)
4. VPL2 419Ohm (1.5v Gpu)
5. PL11 92,3 kOhm (Charger linia Bat+)
6. PL3 19,7 kOhm (Przetwornica 5v)
7. PL2 8,30 kOhm (Przetwornica 3v)
8. PL4 427 Ohm (1,35v)
Nie wiem gdzie już szukać problemu po tym jak metoda zwarciowa nie przynosi skutku. Proszę forumowiczów o pomoc.

Laptop Sony Vaio SVF15NB1GM
MB: DAOFI3MB8E0 Rev :E
GPU: N14M-LP-S-A1
CPU: SR16Z
KBC: NUVTON NPCE 985LA0DX