• Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu

Regole del forum:Clicca per leggere le regole del forum

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.

#1 Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


da martiv 23 gennaio 2017, 17:44
Witam,
Często się zdarza, że klienci nie dostarczają kompletnego sprzętu do serwisu, np. bez baterii, bo uważają, że nie jest potrzebna, bez dysku twardego ( bo mają ważne dane ), zasilacz bo został w samochodzie itp.Czy jako serwis mogę odmówić wykonania usługi serwisowej z powodu niekompletnego sprzętu ?

Czasami wykonanie czynności serwisowej wiąże się z tym, aby sprzęt był kompletny...np. nie ładuje baterii, to logicznie myśląc baterię muszę klienta mieć, problem z częstymi BSOD-ami, logiczne że muszę mieć dysk twardy klienta, co w takiej sytuacji ? Czy doliczacie jakieś dodatkowe koszty za to, że musicie instalować system na swoim dysku w celu sprawdzenia sprzętu? Bo klient dysku nie dostarczył ? :-) czy odmawiacie usługi i prosicie klienta o dostarczenie kompletnego sprzętu?

Może to dziwne co piszę, ale np. w przypadku braku dysku, tracę 30-60min dodatkowo na sprzęt, za co klient nie płaci, a czas w serwisie jest bardzo cenny :-)

Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


da Google Adsense [BOT] 23 gennaio 2017, 17:44

#2 Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


da Zusto 23 gennaio 2017, 17:56
Ja mam taki sposób, że przyjmuję sprzęt oraz informuję, że naprawa rozpocznie się dopiero wtedy kiedy klient dostarczy brakujące części, ewentualnie, że zapłaci więcej za daną usługę. To działa motywująco i jedynie raz się zdarzyło, że klient wolał zapłacić więcej a ja byłem jeszcze bardziej zadowolony ;-)

#3 Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu  [RISOLTO]


da Vogelek23 24 gennaio 2017, 11:30
Masz prawo do doliczenia opłaty za zakup części, potrzebnych do wykonania zlecenia, ale nie masz prawa odmówić wykonania usługi tylko dlatego, że sprzęt jest niekompletny. W przypadku diagnostyki informujesz po prostu o jej wyższych niż zazwyczaj kosztach (bo np. musisz zamówić baterię, aby sprawdzić obwód ładowania, co kosztuje tyle a tyle). Masz również prawo poinformować klienta, że z uwagi na braki w sprzęcie nie udzielasz gwarancji na tę część naprawy, która do testu potrzebuje brakującego elementu - przyjmując sprzęt i tak spisujesz przecież wszystkie braki. Zresztą, nie masz obowiązku udzielania gwarancji nawet wtedy, gdy sprzęt jest kompletny, ale to już inna bajka.

martiv ha scritto:ale np. w przypadku braku dysku, tracę 30-60min dodatkowo na sprzęt, za co klient nie płaci
Pytanie - dlaczego nie płaci? Jesteś Matką Teresą z Kalkuty w branży serwisowej?

Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu  [RISOLTO]


da Google Adsense [BOT] 24 gennaio 2017, 11:30

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 0 ospiti

_______________________________
Tutti i diritti riservati. È severamente vietata la copia non autorizzata del contenuto di questo sito Web o di qualsiasi sua parte.
Eventuali marchi, nomi di società, prodotti o servizi pubblicati su questo sito Web appartengono ai legittimi proprietari, sono protetti da copyright e utilizzati solo a scopo informativo.