• Czy taka praktyka sprzedających jest zgodna z prawem?.

Pravila foruma:Klikni tukaj za prikaz pravil na forumu

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.

#1 Czy taka praktyka sprzedających jest zgodna z prawem?.


Napisal/-a zatronik1 3 Avgust 2016, 00:03
Niektórzy sprzedawcy np. HAWK przy sprzedaży układów BGA piszą tak: gwarancja przy montażu poza nami 1 miesąc a w regulaminie szczegóły.

Cytat z regulaminu:
Reklamowany chip nie może posiadać śladów lutowania, przegrzania, wykruszenia, uszkodzeń mechanicznych, braków oraz przyjmowany jest tylko wraz z oryginalnymi kulami.


Jako że nie można bez wlutowania stwierdzić sprawności układu to tak faktycznie brak jakiejkolwiek gwarancji.
Wprawdzie jeszcze nie miałem z HAWKIEM problemu ale teraz poczytałem regulamin a sądziłem że mam ten miesiąc przynajmniej. Czy taka praktyka jest zgodna z prawem?.

Re: Czy taka praktyka sprzedających jest zgodna z prawem?.


Napisal/-a Google Adsense [BOT] 3 Avgust 2016, 00:03

#2 Re: Czy taka praktyka sprzedających jest zgodna z prawem?.  [REŠENO]


Napisal/-a Vogelek23 3 Avgust 2016, 10:18
Tak skonstruowany zapis regulaminu jest niezgodny z prawem.

Wykluczenie, które podaje sprzedający (brak śladów lutowania) stanowi niedozwoloną klauzulę umowną, ponieważ raz, że sprzedający wyraźnie udziela 1 miesiąc gwarancji na układ, zamontowany przez inny podmiot, a dwa, że natura układu BGA wyklucza możliwość jego sprawdzenia bez wlutowania w płytę. Pozostałe warunki ("przegrzania, wykruszenia, uszkodzeń mechanicznych, braków oraz przyjmowany jest tylko wraz z oryginalnymi kulami") są dopuszczalne, o ile układ nie został przed sprzedażą okulkowany kulami innymi, niż fabryczne (dotyczy tylko układów, sprzedawanych jako nowe).

Innymi słowy - wykluczając brak śladów lutowania, jeśli spełniasz pozostałe warunki, sprzedający nie może odmówić rozpatrzenia reklamacji i nie może wyłączyć swojej odpowiedzialności z tytułu udzielonej gwarancji.

#3 Re: Czy taka praktyka sprzedających jest zgodna z prawem?.


Napisal/-a mimelectronics 3 Avgust 2016, 10:26
Witam ;

Cytowany tekst mówi wyraźnie, że możliwość zwrotu kończy się z momentem montażu układu. Montując układ u sprzedającego masz gwarancję, w wypadku samodzielnego montażu nie. Akceptując regulamin sklepu zgadzasz się na warunki sprzedaży / reklamacji towaru. Wielu klientów nie czyta regulaminu lub czyta po fakcie. Ogólnie to lipa. Zakładając, że dostajesz np. szlifowany układ i po montażu okazuje się, że to nie to co na opisie rdzenia zostajesz z problemem i tracisz kasę. Czasami lepiej już kupić w Singapurze płacisz 1/4 ceny i jak tracisz to tylko 1/4, a nie 100%. Jeśli chodzi o kwestie sporne i klauzule to pytanie jest następujące - kto będzie rzeczoznawcą jeśli sprawa pójdzie dalej ... Moim zdaniem praktyka nie zgodna z obowiązującym prawem i może podchodzić pod nie dozwolone klauzule.

#4 Re: Czy taka praktyka sprzedających jest zgodna z prawem?.


Napisal/-a dominik555 3 Avgust 2016, 10:31
Wiesz, może po prostu do nich zadzwoń i zapytaj, bo może to być kwestia ich niedopatrzenia w sformułowaniu tego zapisu. Ja podobną formułkę zauważyłem parę lat temu w regulaminie PCService odnośnie układów BGA. Zwróciłem im uwagę i już nie pamiętam czy usunęli wpis czy go zmodyfikowali.

Nawet znalazłem konwersację w archiwum gg :)

Slika

#5 Re: Czy taka praktyka sprzedających jest zgodna z prawem?.


Napisal/-a Vogelek23 3 Avgust 2016, 10:38
mimelectronics napisal/-a:Cytowany tekst mówi wyraźnie, że możliwość zwrotu kończy się z momentem montażu układu.
Co innego możliwość zwrotu (14 dni) a co innego gwarancja 1 miesiąc, o której pisze sprzedawca.

mimelectronics napisal/-a:Montując układ u sprzedającego masz gwarancję, w wypadku samodzielnego montażu nie.
Nieprawda - sprzedający pisze przecież, że w przypadku montażu poza serwisem sprzedającego gwarancja wynosi 1 miesiąc.

mimelectronics napisal/-a:Akceptując regulamin sklepu zgadzasz się na warunki sprzedaży / reklamacji towaru.
Bzdura - w przypadku klauzul niedozwolonych, kupujący może w określonych przypadkach postąpić wbrew zasadom sprzedającego, zaś sprzedający będzie się musiał z tym pogodzić.

#6 Re: Czy taka praktyka sprzedających jest zgodna z prawem?.


Napisal/-a mimelectronics 3 Avgust 2016, 12:37
Tak, w wypadku klauzul nie dozwolonych. W praktyce będzie informacja o przekroczeniu temperatur podczas wlutowywania układu. Tekst napewno zmodyfikują. Solidna firma.

#7 Re: Czy taka praktyka sprzedających jest zgodna z prawem?.


Napisal/-a Vogelek23 4 Avgust 2016, 10:04
mimelectronics napisal/-a:W praktyce będzie informacja o przekroczeniu temperatur podczas wlutowywania układu.
To akurat musieliby udowodnić. Pytanie tylko, czy sami mają dokumentację układu od producenta i wiedzą, jakim profilem (temperatura, czas) należy lutować dany układ? Czy przechowują te układy zgodnie z zaleceniami producenta? Na te i wiele innych pytań rzeczoznawca też będzie musiał odpowiedzieć, w razie czego. A kto jest bez winy, niech pierwszy rzuci kamieniem :)

Re: Czy taka praktyka sprzedających jest zgodna z prawem?.


Napisal/-a Google Adsense [BOT] 4 Avgust 2016, 10:04

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov

_______________________________
Vse pravice pridržane. Nepooblaščeno kopiranje vsebine te spletne strani ali njenega dela je strogo prepovedano.
Vse blagovne znamke, izdelki ali storitve, objavljene na tej spletni strani, pripadajo njihovim zakonitim lastnikom, so avtorsko zaščitene in se uporabljajo samo v informativne namene.