• UPS Smart-UPS RT3000 APC MB: 640-8808E_rev:05 kod błędu.

This topic is marked as ARCHIVAL. Please only reply if your message contains the solution (Terms and Conditions p. 12.1).

#1 UPS Smart-UPS RT3000 APC MB: 640-8808E_rev:05 kod błędu.

by inkognito09 1 June 2015, 18:47
Witam. Mam UPSa jak w temacie, trafił do mnie z martwymi akumulatorami. 16 połączonych szeregowo żelówek 12V/4,5Ah bez jakiegokolwiek balansera, kilka przeładowanych, kilka rozładowanych poniżej 8V. Po wymianie kompletu na nowe, UPS uruchamia się i pokazuje błąd jak na zdjęciu:

Image

Czy ktoś z kolegów ma doświadczenie z tymi APCekowymi krowami i wie może co pokazuje ten kod błędu? Świeci się fault i 3 dioda wskaźnika naładowania akumulatorów. Same akumulatory mają w tym momencie 204V które podczas autotestu spada na chwilę do 200V i stabilizuje się na 202V. Po podłączeniu do sieci nie podnosi się, a wręcz spada jeszcze o pół wolta. Brak więc ładowania.

Od razu mówię, że nie mam doświadczenia z tak dużymi UPSami, zdarzyło mi się przez ostatnie 4-5 lat kilka razy naprawiać popalone falowniki w biurkowych UPSach ≤300W, ale tutaj skala problemu i rozbudowania urządzenia jest zgoła inna, dlatego szukam jakiejś porady "na dzień dobry". Kilka podstawowych rzeczy typu tranzystory falownika, diody w mostkach itp wykluczyłem. Schematu nie posiadam, dokładnej historii awarii też nie znam.

Z góry dziękuję za pomoc.

Re: UPS Smart-UPS RT3000 APC MB: 640-8808E_rev:05 kod błędu.

by Google Adsense [BOT] 1 June 2015, 18:47

#2 Re: UPS Smart-UPS RT3000 APC MB: 640-8808E_rev:05 kod błędu.

by jurek1980 1 June 2015, 22:07
Tego modelu nie naprawiałem. W starszych po wymianie baterii trzeba było zrobić kalibrację: http://www.computecnetworks.com/?q=node/46 w przeciwnym razie UPS zachowywał się jak opisujesz tylko w starszych modelach kod błędu był dźwiękowy.

Re: UPS Smart-UPS RT3000 APC MB: 640-8808E_rev:05 kod błędu.

by Google Adsense [BOT] 1 June 2015, 22:07