• Budowa stacji do rebalingu na dwóch sterownikach Honton PC410

To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

#1 Budowa stacji do rebalingu na dwóch sterownikach Honton PC410


przez tomaszz1975 3 czerwca 2014, 23:14
Witam serdecznie wszystkich kolegów i koleżanki, korzystajac z okazji, że jest to mój pierwszy post chciałbym wszyskich pozdrowić z Dublina.

Chciałbym podzielić się z Wami informacjami i refleksjami z budowy naszej pierwszej stacji IR DIY do rebalingu.
Na wstępie pragnę zaznaczyć, że stacja powstała z myślą o moim synie, który kończy gimnazjum i marzy aby w przyszłości zostać elektronikiem. Ja z wykształcenia jestem technikiem obróbki skrawaniem i elektronike traktuję jako hobby - moja wiedza jest dość ograniczona w tej dziedzinie.

Założenia, którymi kierowaliśmy sie przy budowie stacji:
- prostota wykonania - na miarę naszych umiejętności,
- dostępność części,
- trwałość zastosowanych materiałów.

1) Budowa
Jako serca stacji zastosowaliśmy 2 sterowniki Honton PC410, ktore niezależnie moga precyzyjnie kontrolować caly proces rebalingu zarowno na dolne jak i górny promiennik.
SSR to Fotek, odpowiednio 25A na górny promiennik oraz 40A na dolne promienniki.
Jako górny promiennik zastosowaliśmy Elstein T-SHTS/4 300W (z termopara),
dolne to T-HTS/1 400W (z termopara) 1szt, HTS/1 400W 3szt. Każdy z dolnych promiennikow jest podlączony pod przełacznik, w zależności od wielkosci płyty PCB można użyc wymaganą ilość promienników.