• Nie można nawiązać połączenia.

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. W tym dziale dozwolone jest wyłącznie zgłaszanie problemów, błędów czy też propozycji usprawnień, związanych bezpośrednio z forum Elvikom.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych, a także reklamy (w tym kryptoreklamy).
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy.

#1 Nie można nawiązać połączenia.


przez figofag 7 stycznia 2016, 19:39
Już dwukrotnie miałem taki oto komunikat:
Podczas łączenia z serwerem www.elvikom.pl wystąpił błąd. Serwer OCSP zaleca dokonanie ponownej próby w terminie późniejszym. (Kod błędu: sec_error_ocsp_try_server_later)

Żądana strona nie może zostać wyświetlona, ponieważ nie udało się potwierdzić autentyczności otrzymanych danych.

Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez Google Adsense [BOT] 7 stycznia 2016, 19:39

#2 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez Vogelek23 7 stycznia 2016, 20:07
Jaka przeglądarka (+ wersja), system operacyjny (+ wersja)?

#3 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez figofag 7 stycznia 2016, 20:11
Firefox 43.0.4
Win XP

#4 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez baner81 7 stycznia 2016, 20:56
Mam to samo:
Firefox 43.0.3
Windows 10 64bit

#5 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez figofag 7 stycznia 2016, 21:00
Przed chwilą ponownie przez 10 min nie mogłem wejść na forum.

#6 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez Vogelek23 8 stycznia 2016, 20:22
Czy w tym czasie, gdy nie mogliście wejść na forum, próbowaliście skorzystać z jakiejkolwiek innej przeglądarki? Chrome, Opera, IE?

#7 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez figofag 8 stycznia 2016, 20:37
No niestety mam tylko tę. Nie próbowałem.
Dzisiaj jak na razie jest dobrze.

#8 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez Vogelek23 8 stycznia 2016, 21:15
Proszę zrobić tak (Mozilla Firefox):
Narzędzia -> Opcje -> Zaawansowane -> zakładka Certyfikaty -> odznaczyć okienko "Odpytywanie serwerów OCSP w celu potwierdzenia wiarygodności certyfikatów".

Obrazek

W Internet Explorer (od wersji 9):
Narzędzia -> Opcje internetowe -> zakładka Zaawansowane -> odznaczyć Sprawdź, czy certyfikat serwera nie został cofnięty.

Obrazek

Po tych zmianach problem nie powinien wystąpić ponownie.

#9 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez dominik555 8 stycznia 2016, 22:28
Vogelek23 napisał(a):Proszę zrobić tak (Mozilla Firefox):
Narzędzia -> Opcje -> Zaawansowane -> zakładka Certyfikaty -> odznaczyć okienko "Odpytywanie serwerów OCSP w celu potwierdzenia wiarygodności certyfikatów".


Niestety w/w czynności u mnie nic nie wniosły.

#10 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez Vogelek23 8 stycznia 2016, 23:18
dominik555 napisał(a):Niestety w/w czynności u mnie nic nie wniosły.
Mam rozumieć, że wciąż występuje u Ciebie błąd, opisany w pierwszym poście? Czy próbowałeś testu z postu #6?

#11 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez dominik555 9 stycznia 2016, 10:00
Tak, problem z wejściem na forum jak u kolegi figofag. Zrobiłem w Mozilli tak jak #6 poście. Nie minęło 5 minut i nie mogłem wejść na forum. Przyznać muszę, że nie restartowałem przeglądarki.

#12 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez Vogelek23 9 stycznia 2016, 13:06
W poście #6 jest informacja, aby w momencie problemów sprawdzić działanie forum na innej przeglądarce...

#13 Re: Nie można nawiązać połączenia.


przez dominik555 9 stycznia 2016, 14:08
No fakt, zmyliło mnie słowo "test". Z innych przeglądarek póki co nie korzystałem, jedynie IE na Windows Phone (działa OK). Moja poprzednia wiadomość tyczyła się właśnie ustawień "Odpytywanie serwerów OCSP w celu potwierdzenia wiarygodności certyfikatów".

PS. Jak narazie dzisiaj od rana jest spokój.

#14 Re: Nie można nawiązać połączenia.  [ROZWIĄZANY]


przez Vogelek23 9 stycznia 2016, 18:53
OK, zrobiłem pewną drobną zmianę na poziomie serwera, ponieważ w przypadku aktywnej funkcji OCSP Stapling nasz serwer jest niejako "zależny" od odpowiedzi pozostałych serwerów, wydawców kluczy SSL: głównego i pośredniego. W przypadku, gdy którykolwiek z tych dwóch serwerów nie odpowiada, przeglądarka nie jest w stanie sprawdzić, czy łańcuch kluczy jest poprawny i wyrzuca błąd OCSP.

W dokumentacji przeglądarki Chrome doczytałem, że nie odpytuje ona wszystkich serwerów z łańcucha certyfikacji, a jedynie sprawdza, czy łańcuch certyfikacji jest prawidłowy i czy ważność certyfikatów nie wygasła (wszystkie certyfikaty są wszakże wysyłane przez nasz serwer), toteż na tej przeglądarce (i wszystkich innych, bazujących na jej silniku) taki błąd nie występuje.

Proszę o potestowanie forum przez najbliższe kilka dni - w przypadku braku uwag, problem uznam za rozwiązany.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.