• Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

#1 Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


przez martiv 23 stycznia 2017, 17:44
Witam,
Często się zdarza, że klienci nie dostarczają kompletnego sprzętu do serwisu, np. bez baterii, bo uważają, że nie jest potrzebna, bez dysku twardego ( bo mają ważne dane ), zasilacz bo został w samochodzie itp.Czy jako serwis mogę odmówić wykonania usługi serwisowej z powodu niekompletnego sprzętu ?

Czasami wykonanie czynności serwisowej wiąże się z tym, aby sprzęt był kompletny...np. nie ładuje baterii, to logicznie myśląc baterię muszę klienta mieć, problem z częstymi BSOD-ami, logiczne że muszę mieć dysk twardy klienta, co w takiej sytuacji ? Czy doliczacie jakieś dodatkowe koszty za to, że musicie instalować system na swoim dysku w celu sprawdzenia sprzętu? Bo klient dysku nie dostarczył ? :-) czy odmawiacie usługi i prosicie klienta o dostarczenie kompletnego sprzętu?

Może to dziwne co piszę, ale np. w przypadku braku dysku, tracę 30-60min dodatkowo na sprzęt, za co klient nie płaci, a czas w serwisie jest bardzo cenny :-)

Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


przez Google Adsense [BOT] 23 stycznia 2017, 17:44

#2 Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


przez Zusto 23 stycznia 2017, 17:56
Ja mam taki sposób, że przyjmuję sprzęt oraz informuję, że naprawa rozpocznie się dopiero wtedy kiedy klient dostarczy brakujące części, ewentualnie, że zapłaci więcej za daną usługę. To działa motywująco i jedynie raz się zdarzyło, że klient wolał zapłacić więcej a ja byłem jeszcze bardziej zadowolony ;-)

#3 Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


przez Vogelek23 24 stycznia 2017, 11:30
Masz prawo do doliczenia opłaty za zakup części, potrzebnych do wykonania zlecenia, ale nie masz prawa odmówić wykonania usługi tylko dlatego, że sprzęt jest niekompletny. W przypadku diagnostyki informujesz po prostu o jej wyższych niż zazwyczaj kosztach (bo np. musisz zamówić baterię, aby sprawdzić obwód ładowania, co kosztuje tyle a tyle). Masz również prawo poinformować klienta, że z uwagi na braki w sprzęcie nie udzielasz gwarancji na tę część naprawy, która do testu potrzebuje brakującego elementu - przyjmując sprzęt i tak spisujesz przecież wszystkie braki. Zresztą, nie masz obowiązku udzielania gwarancji nawet wtedy, gdy sprzęt jest kompletny, ale to już inna bajka.

martiv napisał(a):ale np. w przypadku braku dysku, tracę 30-60min dodatkowo na sprzęt, za co klient nie płaci
Pytanie - dlaczego nie płaci? Jesteś Matką Teresą z Kalkuty w branży serwisowej?

Re: Nie kompletne sprzęty dostarczane do serwisu


przez Google Adsense [BOT] 24 stycznia 2017, 11:30
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.