• MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

  1. Tytuł wątku powinien zawierać markę i pełny model sprzętu oraz skrótowy opis usterki.
  2. Treść wątku powinna zawierać dokładny opis usterki, co zostało sprawdzone/wymienione/zmierzone, wyniki tych działań, oznaczenie kodowe płyty głównej (w przypadku napraw hardware) oraz sformułowane pytanie. W przypadku problemów z odczytaniem oznaczenia kodowego płyty, należy przeczytać TEN WĄTEK. Jeśli nadal nie możesz znaleźć oznaczenia, powinieneś zamieścić wyraźne zdjęcia obu stron płyty - należy przy tym usunąć wszelkie folie i moduły, mogące ewentualnie zasłaniać oznaczenia płyty.
  3. Przed napisaniem nowego tematu, każdy użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z wątkami w dziale SZKOLENIA i na ich podstawie dokonać próby wstępnej diagnostyki uszkodzenia.
  4. Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych dokumentacji, a także wsadów BIOS (do tego służy dział PLIKI BIOS DO WERYFIKACJI). Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu dokumentacji, który ułatwi autorowi diagnostykę/naprawę sprzętu z wątku. W jednym poście można zamieścić nie więcej, niż jedną stronę instrukcji/schematu. Plik nie może posiadać widocznych znaków wodnych, napisów "confidential", adresów email etc.
  5. Nie jest dozwolone zamieszczanie linków do plików, znajdujących się na innych stronach internetowych.
  6. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
  7. Nie jest dozwolone pisanie tematu lub postu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O DOKUMENTACJE/BIOS.
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

#1 MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


przez janoszw 11 września 2019, 14:16
Witam,
Płyta: M1007506-015
Mam 2 Surface z takim samym objawem.
Po włączeniu pokazuje się na 2 sekundy białe logo Windows po czym ekran gaśnie.
Wygląda jakby tablet dalej działał gdyż po chwili można na podpiętej klawiaturze wciskać caps-lock i dioda zapala się.
Nie da się wejść do biosu kombinacją vol-up i power ani zbootować z recovery pendrive.
Wgrywałem 2 różne biosy i zmieniło się tylko to, że logo windows wyświetlane jest kilka razy dłużej a potem tak samo ekran gaśnie.
Proszę o sugestie co dalej.

Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


przez Google Adsense [BOT] 11 września 2019, 14:16

#2 Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


przez gradek83 2 października 2019, 00:50
W jakich okolicznościach doszło do tej usterki np podczas aktualizacji systemu a może po wprowadzeniu zmian w ustawieniach interfejsu UEFI?

Czy zgodnie z tą procedurą próbujesz wejść do ustawień oprogramowania układowego UEFI?

Aby załadować menu ustawień oprogramowania układowego UEFI:

1) Zamknij urządzenie Surface i zaczekaj około 10 sekund, aby upewnić się, że jest wyłączone.
2) Naciśnij i przytrzymaj przycisk zwiększania głośności na urządzeniu Surface i jednocześnie naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania.
3) Na ekranie pojawi się logo Microsoft lub Surface. Nadal trzymaj wciśnięty przycisk zwiększania głośności. Zwolnij przycisk, gdy zostanie wyświetlony ekran z interfejsem UEFI.


ŹRÓDŁO


Wspomniane biosy wgrywałeś w jaki sposób programatorem?
Kopię oryginalnego wsadu zachowałeś ?
Pamiętasz jaką kompilację systemu operacyjnego miałeś zainstalowaną ?
"Recovery Pendrive" a dokładniej USB recovery drive tworzyłeś zgodnie z zalecaną procedurą ?
INFO

Jeśli dysk odzyskiwania USB nie działa na urządzeniu Surface:
Jeśli nie możesz uruchomić systemu z dysku odzyskiwania USB lub nie widzisz opcji Odzyskaj z dysku, być może trzeba upewnić się, że rozruch z USB jest włączony lub skonfigurować kolejność rozruchu, aby napęd USB był pierwszą opcją. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Boot Surface z urządzenia USB.


#3 Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


przez janoszw 2 października 2019, 09:37
gradek83 napisał(a):W jakich okolicznościach doszło do tej usterki np podczas aktualizacji systemu a może po wprowadzeniu zmian w ustawieniach interfejsu UEFI?

Oba Surface trafiły do mnie już w takim stanie. Ponoć stało się to nagle samo. Podejrzewam Windows update, ale nie wykluczam, że ktoś coś pozmieniał w uefi.
gradek83 napisał(a):Czy zgodnie z tą procedurą próbujesz wejść do ustawień oprogramowania układowego UEFI?

Tak, próbowałem wszystkiego ale nie da się wejść do biosu.

gradek83 napisał(a):Wspomniane biosy wgrywałeś w jaki sposób programatorem?
Kopię oryginalnego wsadu zachowałeś ?
Pamiętasz jaką kompilację systemu operacyjnego miałeś zainstalowaną ?
"Recovery Pendrive" a dokładniej USB recovery drive tworzyłeś zgodnie z zalecaną procedurą ?
INFO

Biosy wgrywałem po wylutowaniu kości, programatorem EZP2010. Oczywiście mam oryginalny wsad.
Nie wiem jaka kompilacja Win10 jest zainstalowana.
Recovery pendrive mam stworzony już kiedyś i uratowałem nim już kilka surface'ów. Problemem tutaj jest to, że nie da się zbootować z zewnętrznego urządzenia bo jest pewnie włączony Safe Boot w biosie i kolejność pewnie domyślnie ustawiona na Windows Boot Manager jako pierwszy. No, a nie mogę zmienić ustawień bo nie da się wejść do biosa.

#4 Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


przez gradek83 2 października 2019, 15:42
janoszw napisał(a):Oczywiście mam oryginalny wsad.

Na tym oryginale wszystko rób nie wiem jak w przypadku tego konkretnego tabletu ale sporo informacji kluczowych jest zapisanych w tej pamięci między innymi klucz produktu microsoft.
janoszw napisał(a):Recovery pendrive mam stworzony już kiedyś i uratowałem nim już kilka surface'ów.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale podczas tworzenia takiego nośnika przy wyborze produktu " Surface PRO - 1796" Wymagane jest podanie numeru seryjnego co może ale nie musi być kluczowe w tym przypadku.
Obrazek
Obrazek
Po wpisaniu S/N pobieramy spakowany plik w tym przypadku np: SurfacePro5_BMR_152_9.19.0.0.zip i dalej postępujemy zgodnie z tą instrukcją.


Z tego co piszą jeśli w konfiguracji rozruchu usunie się "Windows Boot Manager" Menedżer rozruchu systemu Windows to:

Jeśli Menedżer rozruchu systemu Windows został przypadkowo usunięty z głównego rekordu rozruchowego, po prostu ponownie uruchom urządzenie Surface, a Menedżer rozruchu systemu Windows zostanie automatycznie ponownie zainstalowany. Jeśli usuniesz Menedżera rozruchu systemu Windows, a urządzenie Surface należy do przedsiębiorstwa, skontaktuj się z administratorem IT, aby uzyskać pomoc.


Tak więc jeśli nawet przyjmiemy że ktoś usunął Menedżer rozruchu systemu Windows a on się po zrestartowaniu ponownie zainstalował to nie można wykluczyć że w sekcji "Zaawansowane zabezpieczenia urządzenia"
Wybranie opcji Po stronie USB wyłącza opcję rozruchu z urządzenia USB. Port USB port pozostanie włączony w systemie Windows.
Czyli boot nie ruszy.
ObrazekObrazek

Dodatkowo z tego co czytam:
Obecne i przyszłe generacje urządzeń Surface, w tym Surface Pro 4, Surface Book i Surface Studio, używają unikalnego oprogramowania układowego UEFI opracowanego przez Microsoft specjalnie dla tych urządzeń. To oprogramowanie umożliwia znacznie lepszą kontrolę działania urządzenia nad wersjami oprogramowania we wcześniejszych urządzeniach Surface, w tym obsługę dotyku, myszy i klawiatury. Korzystając z ustawień UEFI urządzenia Surface, możesz łatwo włączyć lub wyłączyć wewnętrzne urządzenia lub komponenty, skonfigurować zabezpieczenia w celu ochrony ustawień UEFI przed zmianą oraz dostosować ustawienia uruchamiania urządzenia Surface.

Czyli w niektórych przypadkach sterowniki np do panelu dotykowego mogą być powiązane z UEFI przez co po aktualizacji systemu może być problem gdzie np konieczna jest aktualizacja oprogramowania układowego UEFI.

Tak czy inaczej tą kwestię można pominąć i skupić się na dojściu do tego aby jednak odpalić boot. Skoro zablokowany jest USB można połączyć się za pomocą opcji Sieć PXE.
Nigdy tak się nie bawiłem dla tego to kolega musiał by to sam ogarnąć i sprawdzić czy się uda.
INFO

Z informacji z jakimi spotykałem się w sieci i jakie udało mi się po części zweryfikować są opcje typu zwieranie pinów pamięci SPI podczas uruchamiania i możliwość wejścia do ustawień UEFI/BIOS. W kilku przypadkach powiem że ta opcja faktycznie pomogła lecz nie we wszystkich przypadkach się sprawdzała. Pamiętam że w jednym z modeli innej marki ale na intelu ta opcja nie dawała żadnego skutku. Pomogła fizyczna ingerencja a mianowicie odcięcie na krótki czas przy starcie zasilania do pamięci NAND gdzie o ile się nie mylę przechowywana była informacja czy tam ustawienia CMOS. Nie będę opisywał jak to robiłem bo i raczej w twoim przypadku to zbyt ryzykowne zwłaszcza że sprzęt tani nie jest.

#5 Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


przez janoszw 2 października 2019, 16:18
Dzięki kolego za dobre chęci ale nic nowego się niestety nie dowiedziałem.
Wszystkich "oczywistych" rozwiązań już próbowałem.
Przydała by się pomoc kogoś kto miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.

#6 Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


przez gradek83 2 października 2019, 18:14
janoszw napisał(a):Dzięki kolego za dobre chęci ale nic nowego się niestety nie dowiedziałem.

Nie ma sprawy a tak z ciekawości czytam że w starszych modelach była bateria od CMOS a ponoć w tych nowszych za podtrzymanie odpowiada jeden z kondensatorów oczywiście uprzednio odpinając główną baterię.
Tej informacji jednak nie jestem wstanie zweryfikować.
INFO Ale obstawiam że to też przerabiałeś. Tak czy inaczej jeśli ktoś już miał i rozwiązał tego typu problem to w swoim czasie coś konkretnego przedstawi o ile w między czasie właściciel nie rozmyśli się i nie odda sprzętu do odpowiedniego serwisu.

Re: MS Surface 5 Pro 1796 - nie bootuje, nie wchodzi do biosu.


przez Google Adsense [BOT] 2 października 2019, 18:14
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.