• HP 15-cs3054nl no charging and not work in dc (Main DAG7BLMB8D0 REV : D )

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. Tytuł wątku powinien zawierać markę i pełny model sprzętu oraz skrótowy opis usterki.
  2. Treść wątku powinna zawierać dokładny opis usterki, co zostało sprawdzone/wymienione/zmierzone, wyniki tych działań, oznaczenie kodowe płyty głównej (w przypadku napraw hardware) oraz sformułowane pytanie. W przypadku problemów z odczytaniem oznaczenia kodowego płyty, należy przeczytać TEN WĄTEK. Jeśli nadal nie możesz znaleźć oznaczenia, powinieneś zamieścić wyraźne zdjęcia obu stron płyty - należy przy tym usunąć wszelkie folie i moduły, mogące ewentualnie zasłaniać oznaczenia płyty.
  3. Przed napisaniem nowego tematu, każdy użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z wątkami w dziale SZKOLENIA i na ich podstawie dokonać próby wstępnej diagnostyki uszkodzenia.
  4. Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych dokumentacji, a także wsadów BIOS (do tego służy dział PLIKI BIOS DO WERYFIKACJI). Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu dokumentacji, który ułatwi autorowi diagnostykę/naprawę sprzętu z wątku. W jednym poście można zamieścić nie więcej, niż jedną stronę instrukcji/schematu. Plik nie może posiadać widocznych znaków wodnych, napisów "confidential", adresów email etc.
  5. Nie jest dozwolone zamieszczanie linków do plików, znajdujących się na innych stronach internetowych.
  6. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
  7. Nie jest dozwolone pisanie tematu lub postu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O DOKUMENTACJE/BIOS.
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

#1 HP 15-cs3054nl no charging and not work in dc (Main DAG7BLMB8D0 REV : D )

przez robgerr 31 marca 2023, 11:45
Good day forums. I get this HP laptop with the defect that the backlight on the screen started to flicker quickly. After a few reboots the fault seemed to have disappeared and then returned. I updated the bios, graphics drivers but nothing. I disassembled the screen and cleaned the LVDS cable both on the lcd side and on the mainboard side. The defect seems to have disappeared but I noticed that the battery is not being charged, the word charging remains but the percentage does not rise, on the contrary, if I unplug the dc connector the battery runs out. I disassembled the mainboard and noticed a burnt diode, in the photo. I replaced it taking it from a similar board ( DAG7BFMB8DO REV :D) even if it was rotated 180° on the similar board. I mount the new diode but it does not solve the problem, I also noticed that the motherboard does not always detect the inserted power supply, in fact in the first mosfet I find the voltage of 19V on pins 5,6,7,8 but on the source 0V, in the pin 4 (gate) there is no piloting. Sometimes, however, after a while, the orange charging LED lights up but obviously it doesn't charge.
I measured the voltages on the Charger ISL88739 ic with the battery and power supply connected without the orange led on.
PIN 1 2,29V
PIN 2 0,09 V
PIN 3 3,14V
PIN 4 3,14V
PIN 5 0V
PIN 6 0V
PIN 7 0V
PIN 8 0V
PIN 9 0V
PIN 10 0V
PIN 11 5,14 with oscillation
PIN 12 0V
PIN 13 0V
PIN 14 11,33v
PIN 15 11,33V
PIN 16 1,30V WITH OSCILLATION
PIN 17 0V
PIN 18 11V
PIN 19 5,24 V
PIN 20 5,24V
PIN 21 0V
PIN 22 11,3V
PIN 23 11,3V
PIN 24 11V
PIN 25 16V
PIN 26 11,3V
PIN 27 6,7V
PIN 28 1,90V
PIN 29 0V
PIN 30 0V
PIN 31 11,34V
PIN 32 11,34V
burned diode photo
Obrazek
P.S. Sorry if I have gone on too long but it was right to explain the whole dynamics of the problem

Re: HP 15-cs3054nl no charging and not work in dc (Main DAG7BLMB8D0 REV : D )

przez Google Adsense [BOT] 31 marca 2023, 11:45

#2 Re: HP 15-cs3054nl no charging and not work in dc (Main DAG7BLMB8D0 REV : D )

przez ado 1 kwietnia 2023, 12:44
robgerr napisał(a):PIN 18 11V

Przy podłączonym zasilaczu powinno być * Typical Operating Performance DCIN = 20V” , a wydaje się że jest tylko zasilanie baterii.
Zmierz na samym zasilaczu p18.

#3 Re: HP 15-cs3054nl no charging and not work in dc (Main DAG7BLMB8D0 REV : D )

przez robgerr 1 kwietnia 2023, 15:09
Hi ado, very thank's for your reply.
The problem is precisely that the first mosfet is not driven.
I enclose a photo of the situation of the first mosfet and of the second mosfet immediately after the DC connector.
Head made with battery and power supply connected
Obrazek

#4 Re: HP 15-cs3054nl no charging and not work in dc (Main DAG7BLMB8D0 REV : D )

przez ado 1 kwietnia 2023, 15:56
Witam odłącz zupełnie Baterie i dokonaj pomiarów o które prosiłem.

#5 Re: HP 15-cs3054nl no charging and not work in dc (Main DAG7BLMB8D0 REV : D )

przez robgerr 1 kwietnia 2023, 16:26
Pin18 (only ac adapter conencted) 1,87v

#7 Re: HP 15-cs3054nl no charging and not work in dc (Main DAG7BLMB8D0 REV : D )

przez robgerr 1 kwietnia 2023, 17:32
Thanks Machine
replaced PD7 and the DC section seems solved, only the problem of the battery that is not charged remains, connected with a bench power supply I only have an absorption of 20 mAmp

*Founded PQ7 shorted between gate and source, replaced and now charge battery, test in progress

Re: HP 15-cs3054nl no charging and not work in dc (Main DAG7BLMB8D0 REV : D )

przez Google Adsense [BOT] 1 kwietnia 2023, 17:32
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).