Witam. Znajomy zakupił dekoder DVB-T2 . Sprzęt ma 2 lata gwarancji .Sprzęt się zepsuł więc poszedł do sklepu w który zakupił ten dekoder. Właściciel sklepu powiedział , że on się tym nie zajmuje i podał znajomemu jakiś numer telefonu( przypuszczam ,że jakiś servis gwarancyj albo coś innego) i kazał mu tam dzwonić. Teraz pytanie -czy to nie sprzedawca ma obowiązek odesłać sprzęt na naprawę gwarancyjną? Wiem , że ten pan w sklepie troszkę przegina ponieważ jest też dostawcą internetu w naszym regionie i rozdawali klientom swoje router za darmo . Jakiś czas temu padł mi zasilacz od routera i poszedłem do tego pana. Mówię ,że zasilacz się zepsuł i pytam czy to jest ich własność czy moja bo nie wiem czy mogę otworzyć w celu naprawy. A gość mi mówi:niech pan idzie do ubezpieczyciela bo miał pan przepięcie w gniazdkach. I ,że router z zasilaczem jest ich własnością a ja mam go tak jak by w dzierżawie. Więc pytam go dlaczego ja mam niby ubezpieczać jego sprzęt? I ,że gdyby było przepięcie to uszkodziło by laptopa ,drukarkę i radio a nie sam zasilacz od routera. Wydaje mi się ,że gość żeruje na niewiedzy ludzi i robi ich dość dobrze w konia z różnymi rzeczami.
Regole del forum: Clicca per leggere le regole del forum
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
1. W tym dziale dozwolone są wyłącznie dyskusje dotyczące zagadnień prawnych.
2. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych.
3. Piszemy poprawną polszczyzną, nie przeklinamy, nie krzyczymy, nie pomawiamy.
Re: Gwarancja-kto załatwia naprawę
da Google Adsense [BOT] • 23 agosto 2023, 14:47
Sprzęt można reklamować z tytułu gwarancji(odpowiedzialność gwaranta) lub niezgodności towaru z umową(odpowiedzialność sprzedawcy). W tym przypadku gdy znajomy chce skorzystać z praw gwarancyjnych, sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru. Natomiast można złożyć pismo reklamacyjne do sprzedającego z tytułu niezgodności towaru z umową. Od tego momentu sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do tego zgłoszenia. Gdy minie ten okres bez żadnego odzewu uznaje się iż reklamacja została uznana.
janstop84 ha scritto:Znajomy zakupił dekoder DVB-T2 . Sprzęt ma 2 lata gwarancji .Sprzęt się zepsuł...Kiedy urządzenie zostało zakupione a kiedy się uszkodziło? Sprzedający odpowiada za rzecz, sprzedaną konsumentowi, w okresie 2 lat (rękojmia). Sprzedający nie ma prawa do ograniczania ani wyłączania odpowiedzialności z tytułu rękojmi (wyjątkiem jest zakup rzeczy używanej, gdzie rękojmia jest ograniczona do 1 roku) i w tym trybie należałoby zgłosić reklamację. Trzeba pamiętać, że skorzystanie z uprawnień, wynikających z gwarancji producenta, nie wyłącza odpowiedzialności sprzedającego z tytułu rękojmi. Bez względu na to, jakie są zapisy gwarancji, to do konsumenta należy decyzja, z którego trybu skorzystać.
baner81 ha scritto:Od tego momentu sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do tego zgłoszenia.30 dni (art.7a p.1 ustawy o prawach konsumenta).
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
ELVIKOM LAB Ltd - Apple Repairs & PCB Design - Free Quotes! https://www.elvikom.co.uk
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli skorzystałeś z mojej pomocy na Forum, możesz w ramach podziękowania wspomóc jego rozwój. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Odbiegnę od tematu. Z tego co ja widzę to wszędzie patrzą żeby człowieka zrobić w balona. Dziś pojechałem do sklepu po zamówione koło rowerowe. Miało to być koło do roweru szosowego (kolarzówki) . Na szybko-zamykacz. Ok koło jest rozmiar się zgadza .Ale mówię ,że ośka nie ta bo ja potrzebuję z przelotem na szybko-zamykacz. A to można ośkę wymienić. A macie takie ośki? Mamy .Ok .Przyjechałem do domu biorę się za wymianę ośki i szok. Ośka za cienka i za krótka.Dzwonię do sklepu -no wie pan ale jak już wbite na kasę to my pieniędzy nie możemy oddać. No ja pierniczę. Sprzedaje w sklepie i nie wie co sprzedaje ?!
Re: Gwarancja-kto załatwia naprawę
da Google Adsense [BOT] • 24 agosto 2023, 14:34
Argomenti Simili |
---|
[RICHIESTA DUMP BIOS] Prośba o naprawę/weryfikację wsadu Lenovo Ideapad3 16ADA6 bios |
Chi c’è in linea
Visitano il forum: Nessuno e 0 ospiti
_______________________________Tutti i diritti riservati. È severamente vietata la copia non autorizzata del contenuto di questo sito Web o di qualsiasi sua parte.
Eventuali marchi, nomi di società, prodotti o servizi pubblicati su questo sito Web appartengono ai legittimi proprietari, sono protetti da copyright e utilizzati solo a scopo informativo.