• Ford Focus 2007 MK2 1.6i Zetec - pytanie o gumowy wąż

#1Ford Focus 2007 MK2 1.6i Zetec - pytanie o gumowy wąż


от Vogelek23 11 Ноябрь 2023, 17:44
Witajcie,

Nagroda: 50 Punktów z możliwością zamiany na 50PLN (PayPal).

Pytanie trochę z innej "beczki" - czy ktoś może mi powiedzieć, od czego jest wężyk na obrazkach poniżej i gdzie jest podłączony? Znalazłem taki smutno wiszący przy okazji montowania czujników parkowania oraz zbiorniczka płynu chłodzącego (pęknięty) i zastanawiam się, skąd się ów wężyk "wypiął". Prawdopodobnie gdzieś z tyłu silnika (od strony przegrody), ale 100% pewności nie mam. Ogólnie silnik pod większym obciążeniem traci moc, być może ten wężyk jest "sprawcą"?
Изображение
Изображение

EDIT: Dodaję jeszcze dwa zdjęcia:
Изображение
Изображение

Re: Ford Focus 2007 MK2 1.6i Zetec - pytanie o gumowy wąż


от Google Adsense [BOT] 11 Ноябрь 2023, 17:44

#2 Re: Ford Focus 2007 MK2 1.6i Zetec - pytanie o gumowy wąż


от jurek1980 12 Ноябрь 2023, 20:25
Czy on idzie do wnętrza kabiny? Może być to albo rurka jakiegoś odpływu, albo odpływ z klimy. Chociaż wąż bardziej wygląda na jakiś od podciśnienia, co by też można połączyć z brakiem mocy.
Masz coś co testuje OBD?
Jak możesz daj VIN na PW

#3 Re: Ford Focus 2007 MK2 1.6i Zetec - pytanie o gumowy wąż


от Vogelek23 12 Ноябрь 2023, 21:40
jurek1980 писал(а):Czy on idzie do wnętrza kabiny?
Wydaje się, że tak.

jurek1980 писал(а):Może być to albo rurka jakiegoś odpływu, albo odpływ z klimy.
Autko co prawda ma klimatyzację (działającą), ale nie widać, żeby cokolwiek z tej rurki spływało (brak śladów cieczy wewnątrz). Domyślam się zatem, że jest to jakiś wężyk podciśnieniowy. Kiedyś miałem podobny problem w Oplu Zafira - brak mocy i bardzo powolne wchodzenie na wysokie obroty - i okazało się, że właśnie bardzo podobny wężyk odpiął się od silnika. Wystarczyło zatkać palcem króciec i moc wracała.

jurek1980 писал(а):Masz coś co testuje OBD?
Mam skaner OBD2, ale nie robiłem jeszcze diagnostyki. Ostatnio ECU był skanowany na przeglądzie i nie wykazał błędów, choć podejrzewam, że ten wężyk mógł odpiąć się później (do przeglądu nie było problemów z mocą silnika).

jurek1980 писал(а):Jak możesz daj VIN na PW
Wyślę.

#4 Re: Ford Focus 2007 MK2 1.6i Zetec - pytanie o gumowy wąż  [РЕШЕНО]


от ctro 12 Ноябрь 2023, 23:52
Idealnie za aluminiową rurką masz logo Forda i nr części. Sprobuj odczytać numer, a resztę pewnie znajdzissz na 7zap.

Rozmiar i materiał trochę pasują do dopalania oparów paliwa, ale te przeważnie idą dołem auta..

Изображение

#5 Re: Ford Focus 2007 MK2 1.6i Zetec - pytanie o gumowy wąż


от Vogelek23 13 Ноябрь 2023, 11:04
Na FordOwnersClub.com wyczytałem, że jest to wąż, odprowadzający deszczówkę z podszybia: https://www.fordownersclub.com/forums/t ... this-hose/ - czyli ma sobie tak właśnie "smutno" zwisać, bo dolny jego koniec nie jest nigdzie podłączony. Muszę go teraz gdzieś rozsądnie zamocować, bo widać w połowie długości urwany skądś uchwyt. Po przyjrzeniu się tej luźnej końcówce węża - faktycznie, nie widać jakichkolwiek śladów po króćcu czy obejmie, natomiast dziś w nocy popadało i teraz wężyk jest w środku mokry. Potwierdza się zatem powyższe.

Nagroda idzie do ctro - podpowiedź z numerem części przyczyniła się do rozwikłania tej zagadki. Pozostaje jeszcze kwestia "gubienia" mocy przy większym obciążeniu, ale to już temat na osobny wątek.

EDYCJA: Ten model Forda, jak wszystkie, które nie mają podbitki pod maską, cierpi na zły projekt. Po jakimś czasie eksploatacji degraduje uszczelka pod dyszą spryskiwacza przedniego od strony kierowcy. Przez tę zdegradowaną uszczelkę do komory silnika dostaje się woda deszczowa, która kapie sobie radośnie na pokrywę świec. Gdy tej wody zbierze się ponad metalowe "kołnierze" dookoła gumowych wtyczek przewodów do świec, przelewa się ona dzięki grawitacji w dół pod pokrywę, zalewając komory świec (głównie tę od strony zbiorniczka z płynem chłodzącym). A gdy poziom wody podniesie się blisko poziomu metalowych "kapturków" wewnątrz wtyczek na świecach, robi ona zwyczajnie przebicie do masy, przez co iskra nie jest poprawna lub nie ma jej wcale. I to właśnie powoduje spadek mocy i niestabilne działanie silnika ("falujące" obroty jałowe).

Wystarczyło usunąć (odessać) wodę z komór świec, osuszyć je dokładnie, wymienić uszczelki pod spryskiwaczami przedniej szyby (wymieniłem obie) i autko już ponad rok po tym zabiegu jeździ bez jakichkolwiek problemów, także w trakcie i po ulewnych deszczach.

Re: Ford Focus 2007 MK2 1.6i Zetec - pytanie o gumowy wąż


от Google Adsense [BOT] 13 Ноябрь 2023, 11:04

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1

_______________________________
Все права защищены. Вы не можете копировать любой контент и элементов этого сайта без разрешения.
Все торговые марки, продукты или услуги, опубликованные на этом сайте принадлежат их законным владельцам, защищены авторским правом и используются только в информационных целях.