• Asus P2530U not power on (Main P553UJ REV 2.0)

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. Tytuł wątku powinien zawierać markę i pełny model sprzętu oraz skrótowy opis usterki.
  2. Treść wątku powinna zawierać dokładny opis usterki, co zostało sprawdzone/wymienione/zmierzone, wyniki tych działań, oznaczenie kodowe płyty głównej (w przypadku napraw hardware) oraz sformułowane pytanie. W przypadku problemów z odczytaniem oznaczenia kodowego płyty, należy przeczytać TEN WĄTEK. Jeśli nadal nie możesz znaleźć oznaczenia, powinieneś zamieścić wyraźne zdjęcia obu stron płyty - należy przy tym usunąć wszelkie folie i moduły, mogące ewentualnie zasłaniać oznaczenia płyty.
  3. Przed napisaniem nowego tematu, każdy użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z wątkami w dziale SZKOLENIA i na ich podstawie dokonać próby wstępnej diagnostyki uszkodzenia.
  4. Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych dokumentacji, a także wsadów BIOS (do tego służy dział PLIKI BIOS DO WERYFIKACJI). Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu dokumentacji, który ułatwi autorowi diagnostykę/naprawę sprzętu z wątku. W jednym poście można zamieścić nie więcej, niż jedną stronę instrukcji/schematu. Plik nie może posiadać widocznych znaków wodnych, napisów "confidential", adresów email etc.
  5. Nie jest dozwolone zamieszczanie linków do plików, znajdujących się na innych stronach internetowych.
  6. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
  7. Nie jest dozwolone pisanie tematu lub postu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O DOKUMENTACJE/BIOS.

#1 Asus P2530U not power on (Main P553UJ REV 2.0)

przez robgerr 8 sierpnia 2019, 11:21
Hello friends of the forum. This laptop has the defect that does not light up, no LEDs.
I noticed though that touching the chassies felt warm. I dismount everything is coming to the motherboard, I have not found traces of oxidation or burnt visual components. I give power and after a few seconds I notice that the CPU heats up a lot but the notebook remains practically off. Also known that the PL8302 coil heats up a lot. I measure the voltage on the coil and I am 1V, mesured resistence pl8302 to graound is 0,31 ohm
Also known that it warms the mosfet pq8302 a lot. I decide to remove the coil and inject 1v an absorption from 1.20A to 1.60A
Injecting this tension, however, I don't feel anything warm. I tried to reprogram the bios but nothing, same defect.
On PL8701 - PL8702 I find the correct voltages.

Re: Asus P2530U not power on (Main P553UJ REV 2.0)

przez Google Adsense [BOT] 8 sierpnia 2019, 11:21

#2 Re: Asus P2530U not power on (Main P553UJ REV 2.0)

przez matic 8 sierpnia 2019, 19:54
Hello!

Open the jumper PJP8303 and check, if the CPU is still hot.
Also remeasure the resistance to ground on coil PL8302 with opened jumper.

#3 Re: Asus P2530U not power on (Main P553UJ REV 2.0)

przez robgerr 9 sierpnia 2019, 17:45
HEllo Matic,
Thanks for the reply.
Opened Jumper PJP8303 and measured 10,40ohm in pl8302 coil
With Jumper PJP8303 opened, the CPU does not heat up

#4 Re: Asus P2530U not power on (Main P553UJ REV 2.0)  [ROZWIĄZANY]

przez matic 9 sierpnia 2019, 20:32
Unfortunately it is 99% sure bad PCH part (small core) of the APU hybrid.
To be 100% sure you should remove the APU hybrid from the board and remeasure the resistance to ground on coil PL8302 with closed jumper PJP8303.

#5 Re: Asus P2530U not power on (Main P553UJ REV 2.0)

przez robgerr 9 sierpnia 2019, 21:56
Thanks Matic, I really think that the CPU chipset is broken. Let's see if the customer leaves me for some time, so I try to remove the cpu.
Very thank's for your help :)

Re: Asus P2530U not power on (Main P553UJ REV 2.0)

przez Google Adsense [BOT] 9 sierpnia 2019, 21:56