• Stacja lutownicza LY IR6000

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. Tytuł wątku powinien zawierać skrócony opis problemu.
  2. Treść wątku powinna zawierać rozszerzony opis problemu oraz sformułowane pytanie.
  3. Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych instrukcji/schematów/wsadów BIOS, ani linkowanie do tych plików, zamieszczonych na innych stronach. Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu instrukcji/schematu, który ułatwi autorowi diagnostykę lub naprawę sprzętu z wątku. W jednym temacie można zamieścić nie więcej, jak jedną stronę instrukcji/schematu.
  4. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
  5. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O SCHEMATY/BIOS.

#1 Stacja lutownicza LY IR6000

przez wojtas87 18 listopada 2018, 11:05
Cześć.

Szybkie pytanie odnośnie stacji z tematu. Czy górny promiennik podczerwieni powinien posiadać wbudowaną termoparę?

Może od razu wyjaśnię o co mi chodzi. Otóż nurtuje mnie fakt, iż w sterowniku PC410 ustawia się parametr Hb, który oznacza maksymalną temperaturę górnego promiennika. U mnie jednak nie ma fizycznie termopary w górnym promienniku, więc element ten rozgrzewa się do czerwoności. Nie powinno tak być i chciałbym się dowiedzieć czy producent zrobił to celowo, czy poprzedni właściciel stacji (kupiłem używaną) przy niej majstrował. Skąd sterownik ma wiedzieć aktualnie jaką temperaturę osiąga "góra"?

Re: Stacja lutownicza LY IR6000

przez Google Adsense [BOT] 18 listopada 2018, 11:05

#2 Re: Stacja lutownicza LY IR6000

przez matic 18 listopada 2018, 12:45
wojtas87 napisał(a):Czy górny promiennik podczerwieni powinien posiadać wbudowaną termoparę?
Hello!
No, there is no thermocouple on the top heater.

wojtas87 napisał(a):Skąd sterownik ma wiedzieć aktualnie jaką temperaturę osiąga "góra"?
The top heater is controlled by Altec PC410 controller. In this controller are special "PID (Proportional–Integral–Derivative)" settings, which are set by the factory of rework machine.
The temperature of the top heater depends on this settings, which are specially tuned for each type of top heater.

You can access to these settings by holding the PAR/SET button for cca 4 seconds. Press the same button to switch between the individual settings.
I suggest you to write down each setting before you change anything.

#3 Re: Stacja lutownicza LY IR6000

przez wojtas87 18 listopada 2018, 14:33
Yes, You are right but the PID algorithm it is not directly related with the temperature of the upper heater. It is with a thermocouple and selected profile. If ramp parameter rise, the controller turns ON the upper heater with 100% of power so it`s become red hot. If there would be a thermocouple in the upper heater it would warm up to the set temperature in Hb parameter of a PC410. Am I wrong?

#4 Re: Stacja lutownicza LY IR6000

przez matic 18 listopada 2018, 16:00
The top heater is controlled according to the PID settings, temperature detected by the main thermocouple and of course the set profile.
The PID settings are tuned according to the expected temperature of the PCB board, which is detected by the main thermocouple.

#5 Re: Stacja lutownicza LY IR6000

przez wojtas87 18 listopada 2018, 17:57
Yes. but without thermocouple in the top heater it operates always with 100% of power. It is unsafe for a chip.

So how to connect a thermocouple for UH (Uppper heater) control?

#6 Re: Stacja lutownicza LY IR6000  [ROZWIĄZANY]

przez matic 18 listopada 2018, 18:31
wojtas87 napisał(a):Yes. but without thermocouple in the top heater it operates always with 100% of power. It is unsafe for a chip.
Actually not.
It runs at 100% of power, until the temperature detected by main thermocouple (PV value) rises close to the target temperature (SV value). When this happens, the PC410 disables the upper heater and controls it with short pulses only to maintain the target temperature.

#7 Re: Stacja lutownicza LY IR6000

przez wojtas87 19 listopada 2018, 08:38
OK, You convincent me that the solution can work properly but the Hb parameter is bullshit on this machine.

Re: Stacja lutownicza LY IR6000

przez Google Adsense [BOT] 19 listopada 2018, 08:38