• NTSN vs Opus xx

Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

  1. Tytuł wątku powinien zawierać skrócony opis problemu.
  2. Treść wątku powinna zawierać rozszerzony opis problemu oraz sformułowane pytanie.
  3. Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych instrukcji/schematów/wsadów BIOS, ani linkowanie do tych plików, zamieszczonych na innych stronach. Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu instrukcji/schematu, który ułatwi autorowi diagnostykę lub naprawę sprzętu z wątku. W jednym temacie można zamieścić nie więcej, jak jedną stronę instrukcji/schematu.
  4. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
  5. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O SCHEMATY/BIOS.
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

#1 NTSN vs Opus xx


przez kbrygola 10 stycznia 2013, 02:06
Od kilkudziesięciu napraw bawimy się NTSN. Jednak nie wszystko nam się w nim podoba. Za największą wadę uważamy brak statusu "wydany". Jest co prawda magazyn "odebrany", ale nie da się sprawdzić kiedy był zmieniony. "Naprawa ukończona" robimy kiedy technik fizycznie skończy nad laptopem pracę i jest gotowy do odebrania, ale brak statusu "wydany" sprawia że nie da się w prosty sposób usunąć z widoku listy napraw, tych których już w serwisie nie ma. W efekcie w liście napraw są "pomieszane" laptopy które są w serwisie i których już nie ma - dla nas to jest wada.
Zaletą Opusa było to że można "odfajkować" statusy których nie chcemy widzieć. Można też, w razie potrzeby, odfiltrować sobie naprawy wydane konkretnego dnia, czego brak w NTSN.
Jak sobie radzicie z wydawaniem sprzętu w NTSN? Czy u Was są podobne problemy, czy macie jakieś swoje "patenty"? A może po prostu nikt po za nami nie potrzebuje takich funkcji?

Ewentualnie, skoro już zamiast statusu jest magazyn "odebrany", czy jest możliwość włączenia kolumny magazyn w widoku listy napraw oraz możliwości filtrowania po magazynie?

I kolejne pytanie, czy jest możliwość edycji własnej listy statusów? np. poprzez ręczną edycję bazy na serwerze? lub ręczną edycję plików programu itp?

Re: NTSN vs Opus xx


przez Google Adsense [BOT] 10 stycznia 2013, 02:06

#3 Re: NTSN vs Opus xx


przez kbrygola 11 stycznia 2013, 14:49
Obejrzałem sobie zawartość bazy, i widzę że za wiele możliwości konfiguracji tam nie ma. Statusy reprezentowane są w formie liczb, a ich rzeczywiste nazwy prawdopodobnie zaszyte są wprost w programie, tak że sami sobie nie dopracujemy programu do naszych potrzeb. Opus ma swoje wady z powodu których rezygnujemy z niego, ale obecnie nie możemy potwierdzić wyższości NTSN mad Opusem.

No to skoro już Kolega marek216 kontaktuje się wprost z producentem programu (my zresztą też), pozwolę sobie przestawić zmiany które w mojej opinii sprawią że program stanie się znacznie bardziej uniwersalny, a przy tym spełni nasze oczekiwania.

- Możliwość edycji listy statusów
Statusy dostały by swoją tabelkę w bazie a sam program dodatkową pozycję w konfiguracji.
Każdy serwis dowolnych urządzeń będzie w stanie dostosować sobie statusy dokładnie do swoich potrzeb. Ciężko jest przewidzieć specyfikę pracy w każdym serwisie i stworzyć program z idealną pasującą wszystkim listą statusów, u nas np. najbardziej brakuje statusu "wydany" ale przydało by się też kilka innych ułatwiających pracę, jak np. "[oczekująca] czeka na decyzję klienta" (po diagnozie i wycenie naprawy przez technika), czy też inne na które zapotrzebowanie mogło by się pojawić podczas działalności.

- Rozbudowa kolumny "magazyn"
Jak poprzednio - umożliwienie edycji własnej listy magazynów, szczególnie przydatne kiedy serwis zajmuje kilka pomieszczeń do których trafiają różne naprawy, oraz dodanie magazynu do widoku listy napraw i umożliwienie filtrowania napraw po magazynie - przydatne np. podczas remanentu, dobrze było by odfiltrować sobie listę napraw przykładowo w magazynie "do wydania" i porównać ze stanem faktycznym na półce.

Co o tym myślicie? Pytanie nie tylko do użytkowników NTSN ale też do osób które podobne możliwości mają w swoich bazach.

#4 Re: NTSN vs Opus xx


przez marek216 11 stycznia 2013, 17:42
Treść pierwszego posta przesłana do autora.

Odpowiedź Pana Grzegorza
W kolejnej wersji będzie rozwiązana sprawa terminu wydania sprzętu !

Pracujemy również nad możliwością definiowania pól typ sprzętu i dodatkowych statusów (ale w wersji 1.21 będzie chyba tylko definiowanie typów sprzętu). Być może w 1.21 lub 1.22 będzie możliwość definiowania własnych statusów !

Wersja 1.21 będzie miała sporo zmian - m.in. możliwość definiowania własnej numeracji napraw i jeszcze jedną funkcjonalność która jest bardzo oczekiwana, ale pozostanie niespodzianką (w 1.21 lub 1.22)


#5 Re: NTSN vs Opus xx


przez kbrygola 11 stycznia 2013, 17:55
Hmm, a z jaką częstotliwością wychodzą te kolejne wersje?

#7 Re: NTSN vs Opus xx


przez jopas 27 maja 2013, 11:01
Czy ktoś posiada i mógłby udostępnić instalkę opus serwis demo.
Posiadam klucze licencyjne i chciałbym sobie przeinstalować system a nie mogę :)
na ntsn nie chce przechodzić, bo w opusie mam kilkuletnia bazę która chciałbym kontynuować.

Re: NTSN vs Opus xx


przez Google Adsense [BOT] 27 maja 2013, 11:01
To jest wątek ARCHIWALNY. Możesz odpowiedzieć w nim tylko wtedy, gdy Twój post zawiera rozwiązanie problemu (Regulamin forum p. 12.1).

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.