[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 943: Undefined index: bookmarked
1 dzień z życia serwisanta - Nie jest łatwo :) • Forum ELVIKOM
English Polski Русский
FORUMDESC_HYDE_PARK
Zasady działu:Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu

1. W tym dziale można prowadzić dyskusje na każdy temat i bez cenzury (z dwoma wyjątkami, podanymi w p.3).
2. Przeklinanie jest dozwolone, o ile skrypt forum nie wytnie ("cenzor" skryptowy działa globalnie).
3. Zabronione jest zamieszczanie jakichkolwiek danych osobowych/firmowych, a także SPAMU (w tym reklamy i kryptoreklamy).
4. Staramy się pisać jakkolwiek zrozumiale (poprawna polszczyzna NIE JEST tutaj jednakże ścisłym wymogiem).

#1 1 dzień z życia serwisanta - Nie jest łatwo :)

przez martiv 23 sierpnia 2018, 11:20
Panowie, nie wiem czy tylko u mnie w firmie tak jest czy u was też :)
Pracuje jako serwisant laptopów w firmie, która rocznie sprzedaje ponad 1,5 tysiąca laptopów, posiadam własne stanowisko serwisowe, naprawiam, przyjmuje klientów, odbieram telefony, maile, reklama w internecie, czasami obsługa sklepu, średnio mam od 60-100 napraw miesięcznie, z czego 10% to naprawy gwarancyjne laptopów sprzedanych w naszej firmie. Sam lokal nie jest duży, dzieli się na sklep i serwis... mam swój kąt i to jest najważniejsze. Niestety wielkość lokalu nie pozwala na zatrudnienie kolejnego pracownika.

Pracując 8 godzin przez dzień, 5 dni w tygodniu nie zawsze mam możliwość ogarnięcia wszystkich napraw, niestety jestem zmuszony zabierać część do domu, fajnie...dodatkowa kasa, nie mam nic przeciwko, nawet znajduje czas dla rodziny, weekendowe wyjazdy itp :)

Ale mam wrażenie, że ostatnio zaczyna łapać mnie mała depresja, codziennie klienci do mnie wydzwaniają, pomimo że zostawili sprzęt wczoraj albo dwa dni temu, jeden klient był najlepszy, bo po dwóch godzinach otrzymania na serwis sprzętu i wstawienie go do kolejki, dzwoni i pyta czy już coś wiadomo :/. Trafia się dzień, w którym naprawię 2-3 szt laptopów bo reszta czasu to telefony od klientów, którzy rozgadują się na prawo i lewo :/

Doradźcie mi proszę jak wybrnąć z tej sytuacji albo ułatwić sobie pracę ? Jak to wygląda u was? Jak przygotowujecie klienta na to, że musi troszkę poczekać na sprzęt, czy wam też zdarzają się tacy nachalni klienci ? Jak sobie z nimi radzicie ? :)

Uwielbiam swój zawód, cieszę się że jest dużo pracy, ale co zrobić aby nie ześwirować ? :)
Z góry przepraszam za ten temat, ale kto inny zrozumie jak nie koledzy na tym forum :)

Re: 1 dzień z życia serwisanta - Nie jest łatwo :)

przez Google Adsense [BOT] 23 sierpnia 2018, 11:20

#2 Re: 1 dzień z życia serwisanta - Nie jest łatwo :)

przez Lesio23 23 sierpnia 2018, 12:02
Jakbym czytał o sobie :).
jeden klient był najlepszy, bo po dwóch godzinach otrzymania na serwis sprzętu i wstawienie go do kolejki, dzwoni i pyta czy już coś wiadomo :/

Ja miałem klienta który przyniósł laptopa 17:10 (pracujemy do 17 wszystko już powyłączane, ale dobra odpaliłem kompa zrobiłem przyjęcie) i mówi że się nie włącza po upadku, ja na to że za ok 2-3 dni się odezwę, na co klient mówi spokojnie nie spieszy mi się. I co ? dzwoni następnego dnia o 9:05 czy może przyjść już po naprawionego laptop :D.

Ja mam trochę lepiej - bo jak jestem zajęty to koleżanka odbiera telefon, w systemie mamy zapisane co się dzieje z laptopem danego klienta, więc każdy kto u nas w firmie odbierze telefon może sprawdzić status naprawy.

Również zabieram laptopy do domu, ale to uwielbiam więc nie stanowi to dla mnie problemu.

Ja lub koleżanka jak przyjmuje sprzęt do naprawy informujemy klienta że czas diagnozy to ok 3 dni robocze, jeśli się przedłuży będziemy dzwonić. Wtedy klient wie że no niestety musi poczekać. Nachalni klienci zdarzają się wszędzie, firma w której pracuje istnieje 20 lat, więc czasami po prostu nie przyjmujemy od takich klientów sprzętu.

Re: 1 dzień z życia serwisanta - Nie jest łatwo :)

przez Google Adsense [BOT] 23 sierpnia 2018, 12:02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

_______________________________
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
Wszystkie opublikowane na tej stronie znaki towarowe i handlowe oraz nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli,
są rozpowszechniane zgodnie z Ustawą o Prawie Autorskim i Prawach Pokrewnych i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.